دبیر شورای سیاستگذاری کنگره شهدای مقاومت خبر داد

خاکسپاری ۳۹۲ شهید مدافع حرم در قم

شهر بیست/ دبیر شورای سیاستگذاری کنگره شهدای مقاومت گفت: استان قم بیش از 400 شهید مدافع حرم دارد که پیکر 392 شهید در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خاکسپاری ۳۹۲ شهید مدافع حرم در قم
شناسه : 2079 | انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از فارس قم، حسن مالکی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به عوامل تأثیرگذار در امنیت پایدار اظهار کرد: چنین امنیتی در هر جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت ارتباط دارد و یکی از وظایف ما ترویج این فرهنگ در جامعه کنونی است که همه در این خصوص وظیفه دارند.

وی ادامه داد: رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی بود و این فرهنگ در حال فراگیر شدن در جهان است، هر کشوری که به دنبال استقلال است، باید فرهنگ شهادت را در جامعه خود نهادینه کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: باید کنگره‌های شهدا به صورت پرمحتوا برگزار و در این کنگره‌ها از کارهای کلیشه ای پرهیز شود.

مالکی نژاد تعداد شهدای مدافع حرم استان قم را بیش از ۴۰۰ شهید دانست و تصریح کرد: پیکر ۳۹۲ شهید مدافع حرم در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد که حدود ۲۳۰ شهدا از این شهدا از لشکر فاطمیون هستند، البته پیکر برخی از شهدای مدافع حرم استان قم به کشور برنگشته است.

وی ادامه داد: استان قم رتبه سوم را در اعزام رزمندگان مدافع حرم داشت و تعدادی از این رزمندگان از بخش‌ها و روستاهای شهر قم اعزام شدند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: ۲۳ عنوان برنامه ذیل کنگره شهدای جبهه مقاومت پیش بینی شده است و این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود تا روحیه جهادی را به همه دستگاه‌ها انتقال بدهیم، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، استانداری قم، شهرداری قم و شورای اسلامی شهر قم از جمله نهادهای همکار در این کنگره هستند.

مالکی نژاد از اهداف برگزاری کنگره شهدای جبهه مقاومت را تربیت مدیران آشنا به فرهنگ شهادت و مقاومت دانست و تصریح کرد: کمیته‌های مختلفی از جمله اطلاع رسانی، پشتیبانی، اقشار، دانشجویی و مهاجران مجاهد برای برگزاری این کنگره تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سایت عزم زیارت به دو زبان فارسی و انگلیسی برای تکریم شهدای مدافع حرم مدفون در بهشت معصومه(س) شهر قم طراحی شده است و پخش زنده از مزار این شهدا صورت می‌گیرد، اسامی تمام شهدا در سایت ثبت شده است و سایت عزم زیارت به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.