همراهی خوب قمی‌ها با ماندن در خانه/ کاهش ۹۰ درصدی ترددها در شهر

شهر بیست/ مردم قم در روز طبیعت با ماندن در خانه، همراهی خوبی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همراهی خوب قمی‌ها با ماندن در خانه/ کاهش ۹۰ درصدی ترددها در شهر
شناسه : 20632 | انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سیزدهمین روز از فروردین ماه به نام روز طبیعت نامگذاری شده که در این روز، هر ساله خانواده‌های ایرانی به دامان طبیعت می‌روند، امسال اما مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا همه را خانه نشین کرده تا نکند این ویروس به شدت مسری به افراد دیگر انتقال یابد و تبعات این بیماری گریبان‌گیر آنان شود.

از روزهای قبل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر کشور و قم برای قطع زنجیره انتقال به مرحله اجرا در آمد تا ترددها شهری و بین شهری محدود شود که تعطیلی تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها نیز از ابعاد دیده شده در این طرح بوده تا در روز طبیعت کسی بیرون از خانه‌ها نیایند و سبب انتقال بیماری نشوند.

برای تهیه گزارش وضعیت قم در متفاوت‌ترین روز سیزده بدر از سطح شهر بازدید می‌کنیم، در مسیر بلوار مرجعیت که احتمال حضور برخی خانواده‌ها در روز طبیعت وجود داشت، خوشبختانه با رعایت شهروندان حتی یک خودرو هم توقف نداشته و در اطراف این محور هیچ کسی اتراق نکرد.

ابتدای خروجی پردیسان به سمت بخش کهک با حضور نیروی انتظامی مسدود شده است و همین امر موجب شد تا خودرویی به این بخش ورود نکند؛ این اقدام موجب شد تا ترافیک به داخل بخش کهک انتقال نیابد و موجب نارضایتی و ایجاد مشکلات اهالی روستاهای این بخش نشود.

*مسدود شدن مسیر دسترسی به بخش کهک

از سویی دیگر، مسیر دسترسی به بخش کهک از ابتدای پلیس راه جاده قم – کاشان بسته شده بود و از این محور نیز فقط به افراد بومی اجازه تردد داده می‌شد.

 از اولین دور برگردان بعد از ورودی اصلی منطقه پردیسان به سمت بوستان غدیر، این مسیر مسدود شده و خودروها بازگردانده شدند.

اطراف ورودی بوستان غدیر نیز با ایجاد خاکریزهایی مسدود است و دسترسی به آن امکان پذیر نیست

اطراف ورودی بوستان غدیر نیز با ایجاد خاکریزهایی مسدود است و دسترسی به آن امکان پذیر نیست، ضمن اینکه مأموران گشت نیروی انتظامی نیز مانع خودروهایی که قصد توقف در اطراف این جاده را داشته باشند می‌شوند.

ورودی بوستان علوی که از جمله بزرگترین و در دسترس‌ترین بوستان‌های شهر قم است نیز مسدود شده و توقف در اطراف آن نیز ممنوع بود.

ثپه های اطراف بلوار امام صادق (ع) پردیسان نیز که در روزهای قبل شاهد حضور برخی از خانواده‌ها بوده، در روز طبیعت هیچ فردی در این محور حضور نداشت.

گرداگرد تمامی بوستان‌های کوچک و بزرگ داخل شهر نیز با نوارهای زرد رنگ و علامت خطر، حصار کشیده شد و از ورود افراد به محوطه بوستان‌ها ممانعت به عمل می‌آمد.

*اجازه خروج به خودروهای با پلاک قم داده نمی‌شد

عوارضی قم – تهران در سیزدهمین روز از فروردین نیز یکی از خلوت‌ترین روزهای خود را تجربه کرد و به خودروهای با پلاک استان قم اجازه خروج داده نمی‌شد.

عوارضی قم – تهران در سیزدهمین روز از فروردین نیز یکی از خلوت ترین روزهای خود را تجربه کرد

در اطراف کمربندی قم اما به صورت پراکنده شاهد حضور برخی از خانواده‌ها بودیم که متأسفانه رعایت توصیه در خانه بمانیم را نکردند و سیزده بدر را در طبیعتی که ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشد سپری کردند.

تردد در خیابان‌های شهر قم تا ۹۰ درصد کاهش یافته و کمتر کسی در شهر تردد غیر ضرور داشته است.

خوشبختانه مردم قم به توصیه‌ها در زمینه ماندن در خانه به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عمل کردند و همراهی‌های خوبی در این زمینه داشتند.

حضور عوامل نیروی انتظامی در سطح شهر، خروجی‌های قم و ورودی پارک‌ها و بوستان‌ها پررنگ بود و همین امر موجب انتظام بخشی بهتر ترددها شد؛ نیروهای بسیجی نیز در سطح شهر با برپایی موکب سلامت همچنان مشغول ضد عفونی معابر و خودروها هستند.

امیدواریم با رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی از سوی همگان و ماندن در خانه هر چه زودتر شاهد شکست کرونا باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.