ضرورت خریداری دستگاه زباله سوز برای قم

شهر بیست/ شهردار قم بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های سوزاندن پسماندهای عفونی و بیمارستانی در شهر قم تأکید کرد و گفت: قانون در این زمینه تکلیف را مشخص کرده و استفاده از دستگاه اتوکلاو در بیمارستان‌ها، تنها خطر زباله‌های عفونی را کاهش می‌دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت خریداری دستگاه زباله سوز برای قم
شناسه : 20630 | انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم گفت: باید با مشارکت تمامی دستگاه‌ها زیرساخت‌های امحاء یا سوزاندن پسماندهای عفونی و بیمارستانی در شهر قم فراهم شود.

شهردار قم در مورد جمع‌آوری زباله‌های عفونی گفت: به دلیل بحث‌هایی که در گذشته بوده، این بخش را در قانون تفکیک کرده‌اند و بنا شد هرکسی زباله‌ای را تولید می‌کند خودش مسئول باشد، بحث اتوکلاو برای ۲۰ سال قبل است و به ما می‌گویند یک گرم زباله را دفن نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک سری زباله‌های عادی تبدیل به کود کمپوست و یا عالیسازی و نهایت استانداردسازی می‌شود، طبق قانون زباله‌های بیمارستانی را فقط باید بسوزانیم یا امحاء کنیم و به مواد ساختمانی و …تبدیل شوند.

وی افزود: برای زباله‌های بیمارستانی، سطل زباله خاص با علامت زرد خطر می‌گذارد به‌گونه‌ای که اصلاً کسی نتواند به آن ورود کند و سپس به‌طور خاص نیز حمل می‌شود زیرا بسیار حساس است.

شهردار قم افزود: شهرداری وظیفه ای در خصوص دفن زباله‌های عفونی ندارد، این زباله‌ها باید سوزانده یا امحا شوند، این زباله‌ها حساس هستند و حمل آن‌ها باید براساس پروتکل خاص صورت بگیرد.

سقائیان نژاد خرید دستگاه زباله سوز برای شهر قم ضروری است و دانست و تصریح کرد: قانون در این زمینه تکلیف را مشخص کرده است و استفاده از دستگاه اتوکلاو در بیمارستان‌ها، تنها خطر زباله‌های عفونی را کاهش می‌دهد.

شهردار قم در پایان اظهار داشت: نباید در مباحث دوگانه رفتار کنیم، محیط‌زیست نیز روی این موضوع حساسیت دارد و ۲۰ سال قبل گذشته این مسئله حل‌شده است و برای حال نیست، صد در صد نیاز است یا زباله‌های بیمارستانی سوزانده شود و یا امحا شود و اگر این امکان در شهر نیست، باید همه در دست هم دهیم و این امکان را به وجود بیاوریم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.