کاهش ۹۰ درصدی تردد اتوبان قم تهران

شهر بیست/ استاندار قم از موفقیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش ۶۶ درصدی مصرف سوخت در استان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۹۰ درصدی تردد اتوبان قم تهران
شناسه : 20482 | انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، بهرام سرمست پس از جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگاران از موفقیت استان قم در طرح فاصله گذاری اجتماعی خبرداد و گفت: خوشبختانه شهروندان قمی همکاری خوبی با این طرح داشته اند.

وی از کاهش ۶۶ درصدی مصرف سوخت در قالب این طرح خبردادو افزود: این طرح ۷۰ درصد از ترددهای غیرضروری شهری و ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران –قم را کاهش داد.

وی تصریح کرد: این طرح ممکن است در آینده به مقرراتی ختم شود که ترددهای غیر ضرور را نیز با ممانعت روبرو کرد. در حال حاضر تنها خودروهایی با پلاک قم حق ورود به استان را دارند.

سرمست عنوان کرد: تا کنون ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی ستادهای مردمی، خیرین در جهت پشتیبانی مراکز درمانی و بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جمع‌آوری شد؛ از دیگر سوی دستگاههای اجرایی نیز پیگیری خوبی در رفع مشکلات داشته‌اند که از جمله تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی دو بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر بوده است که با تکمیل این دو پروژه، ۴۵۰ تخت به ظرفیت درمانی قم افزوده می‌شود.

استاندار قم با ذکر این مطلب که در پرداخت مطالبات و نیازمندی‌های کادر درمانی ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده است، تصریح کرد: در این مدت سطح بالایی از تعامل و همراهی شهروندان با کمترین برخوردها و جریمه ها را شاهد بوده ایم و همکاری کسبه و اصناف نیز بسیار قابل توجه بوده است. در مراکز درمانی شیوع بیماری کنترل شده است اما نگرانی موجود به دلیل حضور مردم در روز طبیعت در اجتماعات است.

وی افزود امیدواریم که مردم مراعات کرده و از منزل بیرون نیایند و روز طبیعت را در خانه سپری کنند، امسال به هیچ عنوان روز طبیعت نداریم و باید از تجمعات و ترددها جلوگیری شود. تقویت کسب و کار اینترنتی و تامین مایحتاج ضروری مردم، از جمله اقدامات مهمی است که در دستور کار قرار دارد تا مانع از ترددهای غیرضروری شویم.

استاندار قم در پایان اظهارکرد: در این زمینه یکی از بخش‌های مهم در فاصله گذاری اجتماعی این است که افرادی که رعایت نمی‌کنند باید یک سری الزامات سخت‌گیرانه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفت تا بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.