وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد/ امیدوارم قم اولین استان پیروز بر کرونا باشد

شهر بیست/ معاون اول رئیس‌‌جمهور گفت: سیاست جدید دولت برای کنترل کرونا را که وزیر کشور اعلام می‌کند، وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد/ امیدوارم قم اولین استان پیروز بر کرونا باشد
شناسه : 20221 | انتشار : ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ویدئوکنفرانسی با استاندار قم که با حضور معاونین، فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: از مراجع عظام تقلید که با راهنمایی‌ها و فتاوای خود زمینه را برای بسیاری از تصمیمات کلیدی که بخش بهداشت و درمان کشور برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماعات باید می‌گرفت فراهم کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: علمای کشور نشان دادند که سلامت مردم برایشان بسیار مهم بوده و با راهنمایی‌ها و فتاوای خود راهگشایی کردند و بحمدالله استفاده مطلوب انجام گرفت.

جهانگیری ضمن قدردانی از کادر پزشکی و درمانی استان قم که در خط مقدم درمان هستند، ابراز کرد: قم نخستین استانی بود که در آن ویروس کرونا شناسایی شد و این در حالی بود که آمادگی نداشتیم و نخستین استانی بود که با این ویروس درگیر شد.

وی، مشارکت و همراهی مردم در مبارزه با کرونا را تعیین‌کننده دانست و ابراز کرد: بخش وسیعی از مردم به راهبرد وزارت بهداشت پاسخ مثبت داده در خانه ماندند، اما بخشی از مردم تصور می‌کنند که دیدوبازدید جزو ضروریات است درحالی‌که این‌گونه نبوده و باید قرنطینه خانگی را جدی گرفت.

جهانگیری افزود: سیاست جدید دولت که از امشب یا فردا آن را وزیر کشور اعلام می‌کند وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد، این سختگیری جدید به‌معنای آن است که قبلاً یک سری سخت‌گیری‌هایی اعمال شده و در ادامه این سخت‌گیری‌ها از امشب یا فردا شب نیز سیاست‌هایی اعلام خواهد شد که این سیاست‌ها، محدودیت‌های بایدونبایدی ایجاد می‌کند.

جهانگیری با بیان اینکه این سختگیری‌ها روی مسافرت‌ها و جابه‌جایی‌ها اعمال می‌شود، تأکید کرد: برای کنترل مسافرت‌ها، از امشب یا فرداشب وزیر کشور این محدودیت‌ها را اعلام خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه «هیچ پزشک و پرستاری را بدون وسایل حفاظت شخصی نباید به خطر بیندازیم»، اضافه کرد: میزان واردات از خارج برای ماسک‌های n95 با سرعت در حال انجام است، برای نخستین بار است که از برای واردکردن یک کالا از زمان ثبت سفارش تا ترخیص از گمرک ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

جهانگیری ابزار امیدواری کرد با توجه به وجود ظرفیت‌های فرهنگی، نخبگانی و وجود مراجع عظام تقلید در استان قم، نخستین استانی باشد که در مبارزه با ویروس کرونا به پیروزی دست یابد و آن را ریشه‌کن کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.