مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در کارگروه امنیت غذایی قم:

سالانه بیش از ۱۰۹ هزار آزمون بر روی آب قم انجام می‌شود

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: به منظور اطمینان از سلامت آب قم سالانه بیش از 109 هزار آزمون‌های میکروبی، فیزیکو شیمیایی، بیولوژی، ریز آلاینده‌های آلی و معدنی و کلرسنجی بر روی آب انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سالانه بیش از ۱۰۹ هزار آزمون بر روی آب قم انجام می‌شود
شناسه : 2019 | انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در پنجمین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار و برخی از مدیران استان در تالار کوثر شرکت آب و فاضلاب شهری قم برگزار شد، یکی از شاخصه‌های رشد توسعه در کشورها را دسترسی به آب سالم و بهداشتی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب متولی تأمین و توزیع آب در شهر است در این راستا اقدامات متنوعی انجام داده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه آب و فاضلاب استان قم به عنوان نماینده مرکز کنترل کیفیت آب در فرآیند و توزیع آب شرب و بهداشتی از اهمیت به سزایی برخوردار است، گفت: آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب منطبق با آخرین استانداردهای بین‌المللی و روز دنیا احداث شده و شامل آزمایشگاه‌های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزکوشیمیایی و ریز آلاینده‌های آلی و معدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: به منظور اطمینان از سلامت آب قم سالانه بیش از ۱۰۹ هزار آزمون‌های میکروبی، فیزیکو شیمیایی، بیولوژی، ریز آلاینده‌های آلی و معدنی و کلرسنجی بر روی آب انجام می‌شود.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش کنترل کیفیت آب قم پرداخت و نظارت بر شستشوی شبکه، چاه، مخازن و کلرشویی و شوک‌های کیفی تصفیه‌خانه آب، پایش کیفی آب شبکه بهداشتی، شبکه شرب، منابع زیرزمینی و سطحی، مخازن ذخیره و سایر تأسیسات آب و اجرای برنامه ایمنی آب به عنوان مهم‌ترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در قالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، همکاری در انجام پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در آزمایشگاه مرجع، انجام طرح‌های پژوهشی در موضوعات مختلف و مرتبط به کیفیت آب و فاضلاب، پاسخگویی به اعتراض و شکایات مردمی در بخش کیفیت آب، تهیه گزارش تحلیلی کیفیت آب، خودارزیابی و ایمنی آب و ارسال به مراجع ذیصلاح و پایش آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه بهداشتی را از دیگری اقداماتی عنوان کرد که در بخش کنترل و کیفیت آب قم در حال انجام است.

مهندس رضا انصاری همچنین با بیان اینکه از توانمندی آزمایشگاه سیار آب و فاضلاب در مناسبت‌های مذهبی و شرایط بحرانی استان و کشور استفاده می شود، گفت: نقشه کیفی GIS قم نیز برای منابع زیرزمینی و تهیه بانک اطلاعاتی در راستای اجرای برنامه مدیریت کیفیت منابع آب استان به‌روزرسانی شده است.

وی مطالعه و شناسایی پرایمرهای عوامل بیوتروریسمی در آب، اقدام جهت ارتباط با قرارگاه پدافند زیستی شفاء و  مطالعه نقاط آسیب‌پذیر در تأسیسات تأمین، تصفیه، انتقال و توزیع آب را از جمله تدابیر اتخاذ شده برای تضمین کیفیت بیولوژی، شیمیایی و میکروبی آب قم ذکر کرد.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم اندازه‌گیری مقدار ریسک تأسیسات آب‌رسانی در قالب برنامه ایمنی آب و ارائه برنامه بهبود مستمر، انعقاد تفاهم‌نامه با آزمایشگاه همکار در صورت بروز بحران و عدم امکان انجام آزمایش و نصب دوربین و فنس الکترونیکی در تأسیسات آب‌رسانی را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه اعلام کرد.

وی همچنین از نصب تجهیزات آنلاین و لحظه‌ای کیفی در تأسیسات آب قم خبر داد و اظهار داشت: ۶۸ دستگاه آنلاین کیفی در تأسیسات آب از جمله  خروجی تمام مخازن و مراکز حساس از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نصب شده است.

انصاری در پایان سخنان خود به برخی از توفیقات دفتر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب قم اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب توانسته در زمینه توسعه زیرساخت‌های حفظ و بهبود کیفیت آب در شهرهای تحت پوشش، توسعه زیرساخت‌های حفظ و بهبود کیفیت آب در شهر قم، گزارش‌های تحلیلی کیفیت آب و… رتبه‌های برتر صنعت آب و فاضلاب کشور را به دست بیاورد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.