پروژه‌های شهری نیمه‌تمام قم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ افتتاح باغ پرندگان در اوایل سال ۹۹

شهر بیست/ شهردار قم، مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در سال آینده را تکمیل پروژه‌های نیمه کار دانست و گفت: پروژه‌های تونل جمهوری، تقاطع غیرهمسطح فردوسی، اجرای تقاطع غیرهمسطح خیابان کیوانفر و اتمام فاز نخست مترو در سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پروژه‌های شهری نیمه‌تمام قم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ افتتاح باغ پرندگان در اوایل سال ۹۹
شناسه : 19804 | انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در برنامه‌ تلویزیونی گفت‌وگو خبری، با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ذاتی شهرداری حفظ شادابی و سرزندگی شهر است.

وی شرایط ایجادشده در اپیدمی ویروس کرونا در کشور و شهر قم را موردتوجه قرارداد و افزود: حتی این موضوع هم نمی‌تواند شهرداری را از انجام‌وظیفه  ذاتی خود که ایجاد نشاط و سرزندگی در تمام شهر است بازدارد.

شهردار قم حفظ ایمنی و سلامت شهروندان را یکی از دغدغه‌های شهرداری در شرایط بحرانی ایجادشده دانست و تصریح کرد: از روزهای ابتدای اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در قم شهرداری قم عملیات ضدعفونی کردن کلیه مکان‌های عمومی  را در دستور کار قرار داده و ۱۰ کمیته به‌صورت تمام‌وقت در حال نظارت و مدیریت شرایط ایجادشده است.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر اصلی، ایستگاه‌های اتوبوسرانی در سطح شهر، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، فضای بازی بچه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و کلیه مکان‌های که زیر نظر شهرداری است به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

شهردار قم با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اپیدمی ویروسی خاطرنشان کرد: تمام زباله شهر با شرایط زباله عفونی جمع‌آوری‌شده و با رعایت کلیه نکات بهداشتی و استانداردهای جهانی دفن می‌شود.

سقائیان نژاد در ادامه به موضوع تصویب نهایی بودجه شهرداری در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده با مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان به تصویب نهایی شورای شهر رسیده است.

وی، مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در سال آینده را تکمیل پروژه‌های نیمه کار دانست و خاطرنشان کرد: پروژه تونل جمهوری، تقاطع غیر هم‌سطح فردوسی با پیامبر اعظم(ص)، اجرای تقاطع غیر هم‌سطح خیابان کیوانفر و اتمام فاز یک مترو تعدادی از پروژه‌هایی است که در سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

شهردار قم به ارتقاء سیستم حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ تحول بزرگی در سیستم حمل‌ونقل عمومی ایجاد شد و با خرید ۱۷۰ اتوبوس و اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی توانستیم حمل‌ونقل عمومی را به شرایط مطلوب نزدیک کنیم.

وی با تأکید بر عدم کمک مالی دولت برای خرید اتوبوس بیان کرد: تمام هزینه خرید اتوبوس و اورهال کردن اتوبوس‌های فرسوده از بودجه شهرداری تأمین‌شده و رسیدن به شرایط مطلوب در حمل‌ونقل عمومی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری در سال ۹۹ است.

سقائیان نژاد افزایش سرانه فضای سبز شهر قم را از ۱۴ مترمربع به حدود ۲۰ متر را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: یکی از اتفاقات مهم در شهر قم افزایش سرانه فضای سبز شهر بوده که در سال‌های آینده این اتفاق بیشتر دیده می‌شود.

وی با ابراز تأسف برای عدم فضای کافی در بعضی از مناطق برای ایجاد فضای سبز تأکید کرد: با احداث بوستان هزار هکتاری در جنوب قم بخشی از نیاز مردم به تفرجگاه و فضای سبز تأمین می‌شود.

شهردار قم، شرایط اقتصادی حاکم در چند سال گذشته را یکی از دلایل تأخیر در اتمام بعضی از پروژه‌ها دانست و افزود: ان‌شاالله در چند ماه نخست سال باغ پرندگان در بوستان هزار هکتاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، شهرداری قم را یکی از معدود شهرداری‌های فعال کشور عنوان و بیان کرد: تمام تلاش تیم مستقر در شهرداری قم حفظ حیات و سرزندگی شهر به‌عنوان یک موجود زنده بوده و شهرداری در هر شرایطی در مسیر حفظ رفاه شهروندان حرکت می‌کند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.