قمی‌ها در خانه نمانند بیماری دوباره اوج می‌گیرد

شهر بیست/ نماینده ویژه وزیر بهداشت با اشاره به اینکه میزان بستری بیماران در مراکز درمانی قم اندکی کاهش یافته است، گفت: اگر مردم در خانه نمانند و نکات بهداشتی رعایت نشود شاهد اوج گیری بیماری خواهیم بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قمی‌ها در خانه نمانند بیماری دوباره اوج می‌گیرد
شناسه : 19765 | انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ایرج حریرچی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان فرقانی قم با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته و همکاری مردم کاهش نسبتا اندکی در ورودی بیمارستان‌ها داریم اظهار کرد: با شلوغی که امروز در قم دیدیم ممکن است شاهد اوج گیری بیماری باشیم.

وی با اشاره به اینکه رفتار بیماری با همکاری مردم رابطه مستقیم دارد افزود: دو اقدام اصلی جداسازی بیماران و افراد مشکوک و به حداقل رساندن تماس های اجتماعی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: از کسانی که علائم سرفه، تب و تنگی نفس دارند خواهش می کنم خودشان را ایزوله کنند و مراقب باشند خانواده آنها مبتلا نشوند و افرادی که هیچ علامتی ندارند نیز تماس‌های غیرضروری خود را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در شهر قم گفت: تشکر دیگر ما از روحانیون است. در همین بیمارستان، ۱۵۰ روحانی ارائه خدمت کرده و از همراهی مریض تا نظافت را انجام می دهند و ما قدردان ایشان هستیم.

حریرچی تصریح کرد: اگر مردم رعایت کنند بیماری کاهش می یابد ولی اگر مردم رعایت نکنند شاهد اوج گیری بیماری در قم و دیگر شهرها خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات در زمینه کمبود ماسک و دیگر تجهیزات گفت: مصرف ۲۰ برابر شده است و بسیاری از کارخانه ها خط تولید را تغییر داده و از خارج کشور واردات صورت گرفته است ولی حداکثر تلاش می‌کنیم پرسنل در معرض کمترین آسیب باشند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.