آغاز به کار نمایشگاه نهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم

شهر بیست/ نمایشگاه نهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم در نگارخانه‌های فرهنگ و اشراق، میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز به کار نمایشگاه نهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم
شناسه : 1975 | انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از سایت قم فتو، نهمین جشنواره دوسالانه عکس هنرمندان قم به همت انجمن عکاسان استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز شنبه پانزدهم دی ماه به میزبانی نگارخانه‌های فرهنگ و اشراق آغاز به کار کرده است.

ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان استان قم با بیان اینکه نهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم از پانزدهم دی‌ماه آغاز شده‌ است، اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۷ دی‌ماه آماده بازدید علاقه‌مندان در نگارخانه فرهنگ و اشراق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم با اقبال نسبتاً خوبی مواجه شده‌ است، گفت: بیش از ۱۳۰ هنرمند عکاس در این رویداد شرکت کرده اند که از این میان، آثار ۲۲ هنرمند پیشکسوت و استاد، خارج از بخش رقابتی بوده‌ است.

رئیس انجمن عکاسان استان قم افزود: ۸۰ اثر رقابتی نیز در رویداد شرکت داده شده و در مجموع صد اثر با موضوع آزاد و قم به نمایش گذاشته شده ‌است.

همچنین مجید ایرانی نیز با بیان اینکه متأسفانه وضعیت عکس استان قم نزول کرده و هنرمندان در این زمینه کم‌کاری داشته‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه عکاسی یعنی کارکردن، عکس دیدن و عکس گرفتن دوستان باید عکاسی کار کنند تا بتوانند در مسیر پیشرفت قرار گیرند.

داور جشنواره نهمین دوسالانه عکس قم با اشاره به اینکه وضعیت عکس دوسالانه امسال نسبت به دوره قبل ضعیف‌تر است، گفت: آثار چند عکاس عالی بوده و سایر دوستان نیازمند استمرار و تلاش بیشتر در زمینه مذکور هستند.

وی با تأکید براینکه نباید به تعریف و تمجید دیگران دل بست، گفت: اتفاقاً هرچه انتقاد از عکس‌ها بیشتر باشد، تجربه بیشتری حاصل شده و قطعاً موفقیت و پیشرفت بسیاری نصیب هنرمندان خواهد شد.

همچنین ناصر ابراهیمی در افتتاحیه برگزاری نهمین دوسالانه عکس استان قم با بیان اینکه رویکرد جدیدی به‌ منظور برگزاری دوسالانه‌ها در سطح استان اتخاذ شده‌ است، اظهار کرد: با تصمیم هیئت مدیره انجمن عکاسان، مبنای دوسالانه از حالت مسابقه‌ای خارج و قرار است به‌صورت یک جشنواره‌ای برگزار شود.

دبیر جشنواره نهمین دوسالانه عکس قم با اشاره به اینکه بررسی جوانح مختلف دوسالانه‌های استان از دیگر مباحث مورد بحث در جلسات هیئت مدیره انجمن عکاسان بوده‌است، تصریح کرد: با تکیه بر این مهم ، سیاست‌گذاری‌ها و خط‌مشی‌های موردنیاز برای دوسالانه آتی تا حدود زیادی مشخص شده که می‌تواند راهنمای مناسبی برای دوستان هنرمند عکاس باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان قم با تاکید براینکه برگزاری نهمین دوسالانه استان با کارگاه‌هایی همراه است، افزود: برگزاری کارگاه‌هایی چون عکاسی خبری و مستند، تئاتر، تبلیغات وعکاسی موبایلی با حضور اساتید مجرب در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی رویکرد ویژه نهمین دوسالانه استان در تخصیص ژانرها و نگاه‌های متنوع به عکاسی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: کارگاه تخصصی دیگر کارگاه فوتومونتاژ است که با توجه به فرآیند ورود هنر مدرن به عکاسی می‌تواند تاثیر بسیاری در مدرنیته‌شدن آثار عکاسان استان داشته‌باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نشست «تهیه و تدوین کتاب عکس» با همکاری دنیای کتاب برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این نشست زیر و بم تهیه و تدوین کتاب آموزش داده‌ میشود و کمک شایانی برای هنرمندان عکاس در این زمینه به‌شمار می‌رود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.