در گفت‌وگو با «شهر۲۰» مطرح شد؛

انتقاد هنرمند سینما و تلویزیون از بی‌مهری به مردم قم/ نه عادلانه است نه منصفانه/ جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است

شهر بیست/ سید جواد طاهری هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون با انتقاد از بی‌مهری و بعضی رفتارهای غیرانسانی نسبت به مردم قم، گفت: جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است و اگر شخصی از یک شهر، به قم و مردم این شهر بی‌مهری کند، به کل ایران و همشهریان خود بی‌مهری کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد هنرمند سینما و تلویزیون از بی‌مهری به مردم قم/ نه عادلانه است نه منصفانه/ جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است
شناسه : 19571 | انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰   پرینت

سید جواد طاهری هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، در رابطه با بداخلاقی‌های صورت گرفته در فضای مجازی و برخی مناطق کشور نسبت به مردم قم، گفت: به نظر بنده ایران باید ممنون این باشد که کادر درمانی قم این مسئله را تشخیص دادند و با شجاعت اعلام کردند.

وی تصریح کرد: خیلی ساده انگارانه است که هواپیمایی از چین در فرودگاه امام خمینی(ره) بنشیند و فقط یک نفر مبتلا باشد و سر از قم دربیاورد؛ آن هواپیما مسافران زیادی دارد و اگر حتی یک نفر از آنها هم به کرونا مبتلا بوده باشد، امکان انتقال به مهماندار هواپیما و دیگران را داشته است.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: اینکه قم را به عنوان عامل شیوع کرونا در کشور معرفی می‌کنند، بی‌مهری رسانه‌های تبلیغاتی علیه قم است و متأسفانه بخشی از مردم ما هم همیشه سوار موج‌های تبلیغاتی منفی این چنینی می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه بنده اعتقاد ندارم شیوع کرونا صرفا از قم شروع شد، گفت: به نظر می‌رسد این موضوع پیش‌تر از قم در نقاط دیگری از کشور هم بوده و این گونه نیست که یک نفر بر اثر رفت و آمد از قم به تهران بتواند یک مرتبه این چنین افراد را مبتلا کند.

بازیگر نقش «مالک» در سریال یوسف پیامبر تصریح کرد: حتی اگر بر فرض، ویروس کرونا صرفا از یک شهر مثل قم شروع می‌شود، باید به عنوان هم‌وطن و انسان، همیار و کمک‌رسان باشیم نه اینکه برخورد بیمارگونه و غلط و غیرانسانی کنیم.

*توهین به مردم قم منصفانه نیست

طاهری با بیان اینکه مردم قم همیشه در مهمان نوازی شُهره بودند و هستند، گفت: امروز عادلانه و منصفانه نیست که به مردم این شهر توهین یا رفتارهای به دور از اخلاق شود.

*قم ترکیبی از تمام ایران است

بازیگر سریال‌های «برادر» و «گاندو» با تأکید بر اینکه جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است، اظهار کرد: در شهر قم فقط مردم بومی قم ساکن نیستند، بلکه به واسطه حوزه علمیه و مرکزیت این شهر در جغرافیای مذهبی کشور، هموطنان عزیز ما از اقوام و مناطق مختلف کشور سال‌هاست در این شهر زندگی می‌کنند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر افزود: اگر شخصی از یک شهر، به قم و مردم این شهر بی‌مهری کند، به کل ایران و همشهریان خود بی‌مهری کرده است، آن هم در شرایطی که همه نیازمند مهربانی و حمایت هستیم و باید دست به دست هم دهیم و کنارهم باشیم تا این بیماری را مهار کنیم.

*خواهش می‌کنم مردم رعایت کنند

طاهری همچنین در بخش دیگری از این‌ گفت‌وگو بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد و گفت: بنده به عنوان عضو کوچکی که قلبم نسبت به قم می‌تپد از مردم عزیز قم خواهش می‌کنم تا جایی که می‌توانند پیشگیری کنند و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی را داشته باشند تا هرچه زودتر این مسئله کنترل شود و شرایط زندگی عادی شود.

بازیگر فیلم «ملک سلیمان» با تأکید بر اینکه نباید نسبت به توصیه‌های بهداشتی بی‌تفاوتی کرد، گفت: با این حال نباید نگرانی زیادی را هم به خود تزریق کنیم و توجه زیادی به آمارهای منفی داشته باشیم؛ تنها کاری که از ما برمی آید، رعایت مسائل بهداشتی در محیطی است که زندگی می‌کنیم.

*مسئولان کنار مردم باشند

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر ضرورت حمایت مسئولان از مردم و اصناف و اقشار مختلف تأکید کرد و گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند که صرفا به امر و نهی کردن بسنده نکنند و بسته‌های حمایتی اقتصادی درنظر بگیرند؛ به هر حال، مشکلات اقتصادی افزون یافته و رکود حاصل شده و در این شرایط باید از صاحبان کسب‌وکارها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر حمایت کرد.

طاهری با بیان اینکه مسئولان می‌توانند از ظرفیت هنرمندان در آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی در جامعه استفاده کنند، گفت: امروز صنعت هنر به ویژه تئاتر نیازمند حمایت مسئولان است و می‌توان نمایش‌هایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت کم تولید کرد که بعد از گذراندن این ایام به روی صحنه بروند.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین در پایان این گفت‌وگو به خانه نشینی خود در این ایام اشاره کرد و گفت: این روزها بیشتر در کنار خانواده هستم در حالی که شاید مدت زیادی برای خانواده وقت نمی‌گذاشتم؛ البته دلم برای دوستانم تنگ شده و انسان حسرت می‌خورد در شرایط عادی از چه نعمت‌هایی برخوردار است که قدردان آنها نیست.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.