رفتار متفاوت کرونا در ایران/ شگفتی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از ایثار پرسنل درمانی قم

شهر بیست/ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا در ایران تا حدودی متفاوت‌تر از چین است و مطالعه بیشتری نیاز دارد، به شگفتی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از ایثار پرسنل درمانی قم اشاره کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رفتار متفاوت کرونا در ایران/ شگفتی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از ایثار پرسنل درمانی قم
شناسه : 19567 | انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی ابرازه در نشست خبری که با حضور رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت در ایران عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: تیم سازمان جهانی بهداشت برای ارزیابی مقابله با این ویروس به ایران آمدند و با حضور در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز پشتیبانی خدمات به بیماران را از نزدیک مشاهده کردند.

وی افزود: تیم who تیم مستقل جهانی است و برداشت‌های این تیم نسبت به عملکرد ما بسیار مهم است و تجارب مختلف این افراد برای ما مهم است و با توجه به اینکه پرسنل برای بهداشت فردی نیاز دارند درخواست برای حفاظت بیماران لازم داریم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار تاکنون مرخص شدند و آمار بهبودی در مراکز درمانی قم نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است و کادر درمانی و پزشکان قم در مسیر شکست کرونا به صورت جان‌برکف در حال مبارزه هستند و انتظار می‌رود مردم با رعایت بهداشتی از تعداد مراجعات به مراکز درمانی بکاهند.

وی اضافه کرد: جمع بندی تیم سازمان جهانی بهداشت برای ما بسیار مهم است و نقشه راه را برای مقابله با این ویروس برای ما ترسیم می‌کند. در حال حاضر هنوز موجودی لوازم و تجهیزات بیمارستان‌های ما از نظر بهداشت فردی صفر نشده اما به سختی تهیه می‌شود.

ابرازه با بیان اینکه پرستاران و پزشکان هنگام دیدار با مسئولین سازمان جهانی بهداشت نهایت ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند، گفت: برخلاف تصور ما تیم پزشکی و پرستاران لوازم مورد نیاز برای بهداشت فردی را تقاضا نکردند و از این تیم خواستند ملزومات درمانی و بهداشتی بیماران مورد توجه قرار بگیرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: در صورتی که مردم رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند می‌توانیم همانگونه که اولین مورد شیوع این ویروس را در قم اعلام کردیم شکست این ویروس را نیز برای نخستین بار از قم اعلام کرده و جشن بگیریم.

وی اضافه کرد: رفتار این ویروس در ایران مقداری متفاوت تر از چین است و مطالعه بیشتری نیاز دارد تا بدانیم که این بیماری آنفولانزا را هم تشدید می‌کند یا خیر؟ اما آزمایش‌ها به ما نشان می‌دهد که چه کسانی مبتلا به کرونا هستند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.