مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

نگاه از بالا به پایین در مورد جوانان امروز تأثیری ندارد/ فقدان نشاط اجتماعی از عوامل مهم انزوای دانشجویان است

شهر بیست/ مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، فقدان نشاط اجتماعی در دانشگاه‌ها را از عوامل مهم منزوی شدن دانشجویان عنوان کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاه از بالا به پایین در مورد جوانان امروز تأثیری ندارد/ فقدان نشاط اجتماعی از عوامل مهم انزوای دانشجویان است
شناسه : 1942 | انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س)، هادی عسگری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اولین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره منطقه ای دانشگاه پاک در دانشگاه حضرت معصومه (س)، حرکت دانشگاه ها به سمت ایجاد و رونق نشاط اجتماعی را اجتناب ناپذیر دانست.
وی فقدان نشاط اجتماعی در دانشگاه‌ها را از عوامل مهم منزوی شدن دانشجویان عنوان کرد و گفت: این انزوا به آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری می‌انجامد؛ لذا با نگاهی اقتضایی، ضمن بازنگری به برخی از سیاست های قبلی، به دنبال جذب حداکثری دانشجویان و حضور فعال آنها در فعالیت های اثر گذار فرهنگی و اجتماعی هستیم.
وی افزود: نگاه از بالا به پایین در مورد جوان امروزی به فراخور شرایط خاص زمان و ابزار های متنوع اطلاعاتی بی تأثیر است و برای جذب آن ها باید از روش های ایجابی و گفتگو محور استفاده کرد.
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دانشگاه را قلب تپنده جامعه و دارنده مؤثرترین سرمایه اجتماعی دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز به منزله قلب تپنده دانشگاه به صورت غیر مستقیم تأثیر مهمی بر وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.
عسگری ضمن اشاره به برنامه های تدوین شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: بسیاری از این برنامه ها به صورت مشارکتی به منظور استفاده از ظرفیت های اجرایی دستگاه های مختلف برگزار خواهد شد و از نمونه های بارز این برنامه ها می توان به جشنواره دانشگاه پاک اشاره کرد.
وی توانمندسازی دانشجویان برای مواجهه با آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و ادامه داد: برنامه ریزی های این جشنواره باید به نحوی باشد که حضور فیزیکی و ذهنی و تعامل حداکثری دانشجویان در آن را شاهد باشیم.

 

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.