مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

نگاه از بالا به پایین در مورد جوانان امروز تأثیری ندارد/ فقدان نشاط اجتماعی از عوامل مهم انزوای دانشجویان است

شهر بیست/ مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، فقدان نشاط اجتماعی در دانشگاه‌ها را از عوامل مهم منزوی شدن دانشجویان عنوان کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاه از بالا به پایین در مورد جوانان امروز تأثیری ندارد/ فقدان نشاط اجتماعی از عوامل مهم انزوای دانشجویان است
شناسه : 1942 | انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س)، هادی عسگری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اولین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره منطقه ای دانشگاه پاک در دانشگاه حضرت معصومه (س)، حرکت دانشگاه ها به سمت ایجاد و رونق نشاط اجتماعی را اجتناب ناپذیر دانست.
وی فقدان نشاط اجتماعی در دانشگاه‌ها را از عوامل مهم منزوی شدن دانشجویان عنوان کرد و گفت: این انزوا به آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری می‌انجامد؛ لذا با نگاهی اقتضایی، ضمن بازنگری به برخی از سیاست های قبلی، به دنبال جذب حداکثری دانشجویان و حضور فعال آنها در فعالیت های اثر گذار فرهنگی و اجتماعی هستیم.
وی افزود: نگاه از بالا به پایین در مورد جوان امروزی به فراخور شرایط خاص زمان و ابزار های متنوع اطلاعاتی بی تأثیر است و برای جذب آن ها باید از روش های ایجابی و گفتگو محور استفاده کرد.
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دانشگاه را قلب تپنده جامعه و دارنده مؤثرترین سرمایه اجتماعی دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز به منزله قلب تپنده دانشگاه به صورت غیر مستقیم تأثیر مهمی بر وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.
عسگری ضمن اشاره به برنامه های تدوین شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: بسیاری از این برنامه ها به صورت مشارکتی به منظور استفاده از ظرفیت های اجرایی دستگاه های مختلف برگزار خواهد شد و از نمونه های بارز این برنامه ها می توان به جشنواره دانشگاه پاک اشاره کرد.
وی توانمندسازی دانشجویان برای مواجهه با آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و ادامه داد: برنامه ریزی های این جشنواره باید به نحوی باشد که حضور فیزیکی و ذهنی و تعامل حداکثری دانشجویان در آن را شاهد باشیم.

 

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.