آغاز پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم»

شهر بیست/ در مراسمی با حضور مسئولان شهری پویش «درخت دوستی بنشانیم» در شهر قم آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم»
شناسه : 19414 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، پویش «درخت دوستی بنشانیم» در مراسمی با حضور شهردار قم، رئیس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران و مسئولین شهری برای سومین سال متوالی آغاز شد.

در قالب این طرح توسعه درختکاری با مشارکت شهروندان صورت گرفته که در سال‌های قبل استقبال قابل توجهی نیز از آن انجام شده است.

البته امسال به دلیل شیوع بیماری‌های واگیردار توزیع عمومی نهال در بین شهروندان در قالب این طرح متوقف شده اما کاشت نهال از سوی شهرداری در سطح شهر انجام می‌شود.

در سال‌های اخیر با اختصاص بودجه‌ای قابل توجه از سوی شهرداری قم به صورت متوسط سالیانه بیش از ۳۰۰ هکتار توسعه فضای سبز در شهر قم صورت می‌گیرد.

شهردار قم در این مراسم با تاکید بر اینکه با پویش درخت دوستی بنشان به دنبال توسعه درختکاری در شهر و کشور هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌های اصلی که در قم داشتیم این بوده که بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان امسال برای توسعه فضای سبز اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه هر سال ۳۰۰ هکتار فضای سبز در شهر قم توسعه پیدا می‌کند، گفت: از ۱۴ مترمربع سرانه فضای سبز در سال ۱۳۹۴ سرانه را به بالای ۲۰ مترمربع رسانده‌ایم و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ این سرانه را به ۲۷ مترمربع افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به همت و تلاش عالی شهرداری در توسعه درختکاری در شهر، گفت: امیدواریم تمام مردم در کنار کاشت درخت به مراقبت از درختان توجه کنند؛ حفظ و حراست از درختان و فضای سبز اهمیت ویژه‌ای دارد و به نوعی حراست از شادابی جامعه است.

جلالی با اشاره به پویش درختی دوستی بنشان، گفت: پیام این شعار این است که می‌خواهیم محبت و عاطفه و احساس انسانی را با کاشت فضای سبز به هم هدیه دهیم و امیدواریم همه به این امر توجه کنند.

معاون خدمات شهری شهردار قم هم با اشاره به حضور و مشارکت مسئولان استان و شهر در کاشت فضای سبز، گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری توزیع عمده نهال بین مردم را نداریم ولی حتما در مجتمع‌های مسکونی حضور خواهیم یافت و توسعه درختکاری خواهیم داشت.

سامع ضمن دعوت از شهروندان برای کاشت درخت به مناسبت اتفاقات خوب در خانواده‌ها، تصریح کرد: امیدواریم تولد فرزندانمان، ازدواج یا هر اتفاق خوب دیگری دلیل بر کاشت درخت باشد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.