جواد افشار در گفت‌وگو با «شهر۲۰»:

برخی به دنبال غرض‌ورزی و سودجویی در ایام بحران هستند/ نباید نسبت‌به مردم یک شهر بی‌مهری و کم‌لطفی کرد!/ فداکاری مدافعان سلامت یادآور روزهای جنگ و حماسه است

شهر بیست/ کارگردان مجموعه تلویزیونی «گاندو» با انتقاد از غرض‌ورزی‌ها نسبت به مردم قم، فداکاری و تلاش مجموعه کادر درمانی را یادآور روزهای جنگ دانست و به آنان دست مریزاد گفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برخی به دنبال غرض‌ورزی و سودجویی در ایام بحران هستند/ نباید نسبت‌به مردم یک شهر بی‌مهری و کم‌لطفی کرد!/ فداکاری مدافعان سلامت یادآور روزهای جنگ و حماسه است
شناسه : 19294 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶   پرینت

جواد افشار کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به شیوع کرونا و بعضی بداخلاقی‌های صورت گرفته در فضای مجازی و برخی مناطق کشور نسبت به مردم قم، گفت: وقتی که ما به عنوان یک ایرانی نگاه کنیم، چه فرقی می‌کند این ویروس در قم، اصفهان، تبریز یا شهر دیگری بوده باشد؛ همه ما هموطن هستیم و این ویروس از هر نقطه‌ای می‌توانست سر در بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه بعضی افراد غرض ورزی می کنند و مصالح عمومی مردم و کشور را لحاظ نمی‌کنند، گفت: این ویروس همانطور که از چین انتشار پیدا کرد و گستره وسیعی از کشورهای دنیا را از جمله در ایران دربرگرفت، از هر جای دیگر کشور ما هم می‌توانست به جای دیگر منتقل شود، چه بسا همین گونه بوده باشد اما مسئولان بهداشت و درمان قم با شجاعت این خبر را اعلام کردند و شاید این اتهام را به‌جان خریدند تا بلکه زودتر جلوی شیوع گسترده آن در کشور گرفته شود!

این کارگردان سینما و تلویزیون تأکید کرد: ممکن است هیچ سند و مدرک قطعی وجود نداشته باشد که این اتفاق از قم شروع شده باشد اما اگر هم شده باشد، چه فرقی می کند. اگر این اتفاق در کاشان یا شیراز و یا هر کجای میهن مان رخ می‌داد، باید نسبت به مردم آن شهر بی‌مهری و کم لطفی کرد؟ بعید می‌دانم هیچ قمی حاضر باشد نسبت به مردم دیگر شهرها چنین بی مهری داشته باشد.

*انتقاد از هجمه‌های ناروا به مردم قم

افشار با انتقاد از هجمه‌های ناروا به مردم قم، گفت: به نظر می‌رسد بخشی از این هجمه‌های ناروا به دلیل موقعیت ویژه مذهبی قم در کشور باشد که توسط برخی دین‌ستیزان صورت گرفته باشد و گرنه عموم مردم ایران نسبت به قم و جایگاه کریمه اهل‌بیت(س) عشق می‌ورزند و بارها به زیارت این اماکن آمده‌اند.

کارگردان سریال کیمیا و آنام با بیان اینکه قم سال‌هاست در شاهراه عبوری کشور قرار دارد و مردم قم بسیار مهمان نواز بوده و هستند، افزود: امروز همت جمعی مردم و مسئولان باید این باشد که جلوی پیشروی و گسترش آن را بگیرند.

*دست مریزاد به جامعه سلامت

این کارگردان سینما و تلویزیون همچنین با قدردانی از تلاش و ایثار پزشکان، پرستاران، آزمایشگاهیان و کادر درمانی بیمارستان‌ها در سراسر کشور به ویژه شهر قم، گفت: جامعه سلامت این روزها معرفت و فداکاری خاصی نشان دادند و با جان‌فشانی در کنار مردم و بیماران به وظیفه خود به‌خوبی عمل کردند.

افشار، فداکاری و ایثار این روزهای کادر درمانی را یادآور سال‌های جنگ و حماسه دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد تلاش، ایثار و فداکاری امدادگران، بهیاران، پرستاران، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها بودیم که با تمام توان، مجروحین را مداوا و پرستاری می‌کردند.

کارگردان سریال «برادر» افزود: کادر درمانی و پزشکی یک بار دیگر نشان دادند روحیه حماسه و فداکارانه دارند و باید به آنها دست مریزاد گفت.

این کارگردان سینما و تلویزیون در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با همت مسئولان و مشارکت جمعی مردم، ویروس کرونا را پشت سر می‌گذاریم و کشور ما از این بحران هم سربلند بیرون آمده و دوباره لبخند و شادی جای این نگرانی ها را خواهد گرفت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.