رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان کرد

کسادی بی‌سابقه بازار پوشاک قم/ مسئولان فکری به حال چک‌های برگشتی کنند

شهر بیست/ رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان برای شب عید چک دارند در حالی که با شیوع ویروس کرونا، این ایام مشتری نیست، گفت: بنده پنجاه ساله کاسب هستم، کسادی بازار شب عید امسال بی‌سابقه است، خدا خودش رحم کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کسادی بی‌سابقه بازار پوشاک قم/ مسئولان فکری به حال چک‌های برگشتی کنند
شناسه : 19254 | انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱   پرینت

جعفر آسوده رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار پوشاک قم، گفت: بازار در حال حاضر مشتری خاصی ندارد و نیمه تعطیل است. مردم از خانه‌ها بیرون نمی‌آیند و اکثر همکاران ما از کسادی بازار صحبت می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان برای شب عید چک دارند در حالی که این ایام مشتری نیست، گفت: بنده پنجاه ساله کاسب هستم اما شب عید هیچ سالی مثل امسال بی‌رونق و کساد نبود، خدا خودش رحم کند.

آسوده تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، امسال شب عید کاسبی نیست و فروشندگان پوشاک با مشکل چک برگشتی مواجه هستند. تعداد زیادی از کسبه به بنده نامه نوشتند با این چک های برگشتی چه کنیم؟

وی افزود: نامه‌ای از طرف اعضای اتحادیه فروشندگان پوشاک به اتاق اصناف قم ارسال خواهیم کرد و از مسئولان استان به ویژه امام جمعه محترم، استاندار قم و نمایندگان مردم در مجلس تقاضامندیم با مسئولان دولت رایزنی کنند و برای پرداخت چک‌ها، مهلت بگیرند یا راهکاری بیاندیشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم با بیان اینکه بسیاری از کسبه قم در طول سی سال کاسبی حتی یک چک برگشتی نداشتند، گفت: افرادی هم که از کسبه قم طلب دارند، به دیگرانی بدهی دارند و از مسئولان تقاضامندیم درباره این چک‌ها و مشکلاتی که در شب عید برای کسبه پیش آمده، فکری کنند.

آسوده افزود: بعضی از کسبه برای فروش شب عید، از ۱۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان اجناس خریدند اما حالا مشتری نیست و اگر جنس‌ها فروش نرود، چک آنها برگشت می‌خورد.

وی تصریح کرد: از مسئولان دولتی خواهش می‌کنیم با توجه به وضعیت خاص شب عید امسال و کسادی بازار، بانک‌ها را ملزم کنند که نهایت همکاری را با اصناف و مردم داشته باشند و برای دریافت اقساط وام‌ها فشار نیاورند و حداقل دوماه مهلت دهند.

*فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک قم همچنین با اشاره به لغو نمایشگاه بهاره به دلیل شیوع کرونا در قم، گفت: با توجه به لغو نمایشگاه بهاره، اتحادیه آمادگی دارد مجوز فروش فوق‌العاده و حراج را به طور رایگان برای اعضا صادر کند و کسبه پوشاک، اجناس خود را در شب عید به عنوان فروش فوق العاده عرضه کنند.

آسوده افزود: اعضای اتحادیه می‌توانند چهار دوره ده روزه در سال، فروش فوق العاده و حراج با مجوز اتحادیه داشته باشند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • ایرانی

    تاریخ : 14 - اسفند - 1398

    فکر نمیکنم تو دولت کسی به فکر کسبه بدبخت باشه دولت فقط به فکر کارمندان خودش است که طبق امار دولت روزی یک ساعت هم کار نمیکنن و فشار بیاره صنوف برای مالیات بیشتر تا یک وقت اب تو دل کارمندان که نصف سال را تعطیل هستن اب تو دلشان تکان نخورد دولت یادش رفته زمان جنگ کی پشتیبانش بود کسبه با کامیون های ارسالی یا کارمندان ایستگاه صلواتی و دنبال گواهی منطقه بودن برای ادارات .. خدا را خوش نمیاد


    پاسخ