استقرار واحدهای شیمیایی و آتش‌زا در شهرک صنعتی شکوهیه قم بحران‌ساز است

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر بیست به نقل از ‌ایسنا، محسن اوروجی عصر روز سه شنبه در هشتمین جلسه کارگروه عمرانی و زیربنایی در استانداری قم بیان کرد:توسعه شهرک صنعتی شکوهیه باید طبق ضوابط قانونی و ایمنی لازم صورت پذیرد. مدیر کل بحران استان قم افزود: استقرار واحدهای شیمیایی و آتش زا در شهرک […]

پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقرار واحدهای شیمیایی و آتش‌زا در شهرک صنعتی شکوهیه قم بحران‌ساز است
شناسه : 191 | انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲   پرینت

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر بیست به نقل از ‌ایسنا، محسن اوروجی عصر روز سه شنبه در هشتمین جلسه کارگروه عمرانی و زیربنایی در استانداری قم بیان کرد:توسعه شهرک صنعتی شکوهیه باید طبق ضوابط قانونی و ایمنی لازم صورت پذیرد.

مدیر کل بحران استان قم افزود: استقرار واحدهای شیمیایی و آتش زا در شهرک صنعتی شکوهیه قم بحران ساز است و باید برای ایمنی این واحدها و واحدهای هم جوار چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرک صنعتی شکوهیه دچار آتش سوزی گسترده شود مهار آتش در این منطقه بسیار دشوار است.

اوروجی خاطرنشان کرد: در استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی توجه به مولفه های زیست محیطی و نیازسنجی های کارشناسانه امری ضروری است تا سرمایه گذاران درگیر مشکلات نشوند.

وی اظهار کرد: استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی هر یک نیاز به نگاه کارشناسانه دارد در این ارتباط شهرک شهاب می تواند در جهت استقرار صنایعی مانند کفش و دمپایی مناسب باشد و شرایط بهتری را در تولید و صادرات فراروی آن ها قرار دهد.

مدیر کل بحران استان قم عنوان کرد: همچنین پروژه ها و طرح های کشاورزی و دامداری باید بر اساس نقشه آمایش سرزمینی و اسناد بالادستی و ظرفیت های موجود در قم تعریف شود.

وی گفت: با توجه به مخالفتی که از سوی برخی از دستگاهها از جمله آب منطقه ای با تغییر کاربری واحدها به سمت دامداری وجود دارد باید مصوبات بر مبنای موازین قانونی و استعلامات مورد ارزیابی قرار گیرد تا در آینده دچار مشکلی نشویم.

اوروجی افزود: تغییر کاربری ها در حوالی قم و شهرک های صنعتی و دامی باید بر اساس استانداردها و ایمنی اتخاذ شود تا بتوان از بحران و حوادث پیشگیری کرد.  در رابطه با توزیع عادلانه آب به واحدهای کشاورزی و دامداری در قم مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد که می تواند مانع از تغییر کاربری این اراضی شود.

مدیر کل بحران استان قم بیان کرد: در قم معضلاتی چون کمبود آب وجود دارد از طرفی بحران های زیست محیطی موجب می شود تا در استقرار واحدها توجه ویژه ای به آمایش سرزمینی داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه
آمادگی شهرداری برای تأمین خودروی اعمال قانون تخلفات رانندگی
برگزاری نمایشگاه «کوچه آرامش» در نگارخانه شهید آوینی
«مصلحت» روی پرده سینماهای قم رفت
هفت موزه و مکان تاریخی قم میزبان مسافران نوروزی است/ آغاز فصل جدید کاوش در تپه تاریخی قلی‌ درویش
طلبه حوزه علمیه قم برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد شد
گذرهای بافت تاریخی قم مرمت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.