ابتلای ۲۴۵ نفر به کرونا ویروس در کشور/ تداوم تعطیلی دانشگاه‌ها

شهر بیست/ رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور، گفت: از ظهر روز گذشته تا امروز، ۱۰۶ نفر به تعداد مبتلایان اضافه شده است. در مجموع، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۴۵ نفر و تعداد جان‌باختگان نیز به ۲۶ نفر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ابتلای ۲۴۵ نفر به کرونا ویروس در کشور/ تداوم تعطیلی دانشگاه‌ها
شناسه : 19072 | انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، کیانوش جهان‌پور پیش از ظهر چهارشنبه در محل ساختمان وزارت بهداشت، درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۴۵ نفر در سراسر کشور رسیده است.

وی در خصوص تعداد فوت شدگان نیز گفت:‌تعداد فوت شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس از روز گذشته به عدد ۲۶ نفر رسیده است.

وی افزود: از ظهر روز گذشته تا امروز ۱۰۶ نفر به تعداد مبتلایان اضافه شده است که از این تعداد ۷ نفر جان باخته اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: از میان موارد تایید شده از روز گذشته تا ظهر امروز، ۳۸ تن در استان تهران، ۲۳ تن در گیلان، هفت تن در قم، یک تن در همدان، هشت تن در اصفهان، هفت تن در مازندران، پنج تن در اردبیل، سه تن در البرز، یک تن در خراسان رضوی، سه تن در سمنان، دو تن در کرمانشاه، سه تن در لرستان، یک تن در کردستان، یک تن در یزد، یک تن در آذربایجان غربی و دو تن در آذربایجان شرقی بوده‌اند.

جهان‌پور افزود: در روزهای آینده بخشی از آمار به دلیل شیوع بیماری و انتشار بیماری افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش آمار ناگهانی به دلیل کاهش زمان انتظار پاسخ آزمایشات است.

وی یادآور شد: هشدارهای بیان شده روزهای گذشته بر سر جای خود باقی است. کاهش تردد و مراودات و لغو سفرهای غیرضروری درون شهری و برون شهری لازم است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: تعطیلی تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی تا پایان هفته آینده تداوم خواهد داشت، این تعطیلی صرفا شامل کلاس های آموزشی است و کادر علمی و اعضای هیئت علمی مشمول تعطیلی نیستند.

جهان‌پور یادآور شد: در مورد مدارس ابتدایی و متوسطه، استان‌های خاص تا ۳ روز تعطیل اعلام می‌شوند و ارزیابی تداوم تعطیلی‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صورت می گیرد.

وی با اشاره به موارد بهبودی مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا در استان قم گفت: علاوه بر ۳۰ مورد بهبود یافته روز گذشته، در یک روز اخیر نیز ۲۲ نفر بهبود پیدا کردند و از بیمارستان‌های قم ترخیص شدند.

      

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.