ابتلای ۳۴ مورد جدید به کرونا ویروس در کشور/ قربانیان کرونا به ۱۵ نفر رسید/ مردم قم در منازل بمانند

شهر بیست/ رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، گفت:‌ بر اساس بررسی‌های انجام شده از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز، ابتلای قطعی ۳۴ نفر به این بیماری تأیید شد و در مجموع، تاکنون ۹۵ نفر به کرونا مبتلا شدند و متأسفانه ۱۵ نفر هم بر اثر این بیماری فوت کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ابتلای ۳۴ مورد جدید به کرونا ویروس در کشور/ قربانیان کرونا به ۱۵ نفر رسید/ مردم قم در منازل بمانند
شناسه : 18931 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دکتر جهان‌پور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، گفت:‌ بررسی‌های انجام شده از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز بر روی موارد مشکوک کرونا ویروس مشخص شد که تاکنون ابتلای قطعی ۳۴ نفر به این بیماری تأیید شده است.

وی همچنین گفت: از این ۳۴ نفر در روزهای اخیر ۳ نفر فوت کردند و در مجموع ۹۵ تشخیص قطعی و ۱۵ نفر هم براثر این بیماری فوت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۱۶ نفر از استان قم، ۹ نفر استان تهران، یک نفر استان فارس، ۲ نفر استان مازندران، ۲ نفر استان گیلان، یک نفر نیشابور، دو نفر استان البرز و یک نفر جزیره قشم هستند.

جهان‌پور تصریح کرد: همچنان بر اساس گزارش‌ها اغلب مبتلا به کرونا که در خارج از قم تشخیص داده شده‌اند، به قم مراجعت داشتند یا به نوعی از اهالی قم هستند که به مناطق شمالی و جنوبی کشور سفر کردند.

وی افزود: متأسفانه تعطیلی مدارس منجر به افزایش تردد بین شهری شده و اغلب مواردی که در استان های دیگر تشخیص داده می شود، با قم مراوده داشتند و بعضی از اهالی و ساکنین قم به استان‌های شمالی و جنوبی سفر کردند.

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت تأکید کرد: امن‌ترین مکان برای مقابله با کرونا ویروس و پیشگیری از این بیماری، منازل است و خواهشمندیم ساکنان قم در منازل خود بمانند. اگر سفری ضروری است جای خود اما سفرهای غیرضروری را حتی سفرهای درون شهری را لغو کنند.

جهان‌پور افزود: برای جامعه عادی استفاده از ماسک توصیه نمی شود. در مورد افرادی که با گروه های پرخطر، در معرض خطر و افراد مشکوک مواجهه دارند، استفاده ماسک برای بیمار توصیه می شود.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.