مردم به شایعات گوش ندهند/ قم قرنطینه نمی‌شود

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شیوع کرونا در قم بحرانی نیست و برنامه‌ای برای قرنطینه کردن شهر وجود ندارد، گفت: مردم به شایعات گوش ندهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مردم به شایعات گوش ندهند/ قم قرنطینه نمی‌شود
شناسه : 18748 | انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: در بیمارستان‌های کامکار و فرقانی با کنترل دقیق ورود و خروج قرنطینه نسبی ایجاد شده و در حال حاضر نیروهای آموزش دیده با امکانات لازم بیماری را مدیریت می‌کنند.

وی بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطیلی موقت و روزانه مراکز آموزشی در روزهای آینده به منظور ارزیابی درست وضعیت پیشنهاد شده، اما بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد در خانه است چرا که بسیاری از افراد ناقل این بیماری اند و در تماس با گروه‌های حساس بیماری را به این افراد منتقل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیماران ریوی، دیابت و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و افراد مسن را گروه‌های حساس در برابر این ویروس دانست و یادآور شد: تنها کسانی که دارای تب‌های طولانی، ضعف و بی حالی شدید، سرفه و تنگی نفس هستند باید برای آزمایش‌های مربوط به کرونا مراجعه کنند.

وی حفظ آرامش، اطلاع رسانی و ماندن در خانه را از جمله راه‌های اصلی کنترل این بیماری دانست و گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا ۲ درصد است و افرادی که در قم بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پر خطر بودند.

قدیر با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح کشور شهروندان باید از هرگونه سفر غیرضروری جلوگیری کنند افزود: عدم حضور مردم در اجتماعات از جمله حرم، جمکران و همایش‌ها کمک شایانی به جلوگیری از گسترش این بیماری می‌کند.

وی با اشاره به محدودیت زمان و لزوم کنترل هرچه سریع‌تر این بیماری گفت: محموله‌های مناسبی از جمله ماسک تهیه و به استان وارد شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.