دو قمی قربانی کرونا شدند

هر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تایید فوت دو نفر در قم بر اثر بیماری کرونا، بر ضرورت توجه مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دو قمی قربانی کرونا شدند
شناسه : 18549 | انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر در خصوص شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: ما شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه چهار روز اخیر بودیم و در بررسی‌های صورت گرفته دو مورد منجر به فوت شد و آزمایشات اولیه مشخص شد که این دو نفر از نظر کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیک اعلام نشده است.

وی بیان کرد: قرار بر این بود با مردم صادق باشیم و همین که برای خودمان نتایج آزمایشات اولیه مشخص شد مساله را به مردم اطلاع دادیم؛ بیمارستان (کامکار) به عنوان مرکز بیماران ویروسی در نظر گرفته شده و یک بیمارستان (نکویی – فرقانی) نیز قرار است که پشتیبان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه مردم باید آرامش داشته باشند اظهار کرد: مردم دست‌های خود را مرتبط شست‌وشو کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نگران تامین ماسک نباشند یادآور شد: مردم بدانند وقتی که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.

قدیر با بیان اینکه دپوی ماسک به اندازه لازم وجود دارد یادآور شد: وضعیت از سوی وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت این بیماری را در قم کنترل کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.