نمی‌توان شیوع کرونا را کتمان کرد/ هیچ موردی از ویروس کرونا در قم وجود ندارد

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر ویروس کرونا به داخل کشور بیایید، به هیچ عنوان نمی توان کتمان کرد و از این رو نباید به شایعات توجه کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمی‌توان شیوع کرونا را کتمان کرد/ هیچ موردی از ویروس کرونا در قم وجود ندارد
شناسه : 18463 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، نشست گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: یکی از موضوعاتی که باید همواره مد نظر باشد، رعایت مسائل بهداشتی است که در این راستا کمپین شست‌وشوی دست راه اندازی شد.

وی بیان داشت: البته اینکه مطرح می شود نباید با یکدیگر دست دهیم، حرف اشتباهی است و دست دادن جزو فرهنگ ما بوده و نباید تنش ایجاد کرد، اما شست‌وشوی مناسب دست باید همواره در دستور کار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به توطئه های دشمنان در خصوص ویروس کرونا گفت: متاسفانه رسانه های معاند نظام با ترویج شایعات می کوشند تا وانمود کنند که این ویروس به داخل کشور آمده است.

قدیر افزود: اگر ویروس کرونا به داخل کشور بیایید، به هیچ عنوان نمی توان کتمان کرد و از این رو نباید به شایعات توجه کرد و تنها مسائل بهداشتی را باید رعایت و در این زمینه اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: آموزش های لازم به پزشکان، پرستاران و پرسنل انجام شده است و آمادگی لازم برای مقابله و شیوع این ویروس به وجود آمده است.

محمود پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: آمادگی در مراکز درمانی ایجاد شده و در صورت بروز مشکل تمامی اقدامات انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اورژانس قم نیز آماده است و آموزش های لازم ارائه شده و بیمارستان های غیر دولتی نیز باید آمادگی داشته باشند که بتوانند در صورت نیاز قرنطینه سازی را انجام دهند.

در این جلسه همچنین موضوع قم شهر بدون دخانیات مطرح که گزارشی از وضعیت برگزاری جلسات ابتدایی و رایزنی ها ارائه شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.