مراسم بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی در قم برگزار می‌شود

شهر بیست/ مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سال ارتحال حضرت آیت‌الله گلپایگانی، از مراجع معظم تقلید در قم برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراسم بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی در قم برگزار می‌شود
شناسه : 18445 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله گلپایگانی از مراجع معظم تقلید در هفته جاری با حضور علما و بزرگان حوزه و مردم قدرشناس و ولایی قم برگزار می شود.

این مراسم روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع تقلید و علما، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، اساتید و فضلای حوزه علمیه، اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی در مسجد اعظم برگزارمی شود.

آیت الله محمدرضا گلپایگانی در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در گوگد متولد شد. وی مدتی در کنار پدر دروس علمی را گذراند و پس از خواندن دروس سطح در شهر گلپایگان، برای بهره بردن از کلاس آیت الله العظمی حائری به اراک رفت.

وی پس از مدتی به درخواست مردم و علمای قم رهسپار این شهر شد و از محضر اساتیدی چون مرحوم سید محمدحسن خوانساری، آیت الله ملأ محمدتقی گوگدی گلپایگانی، مرحوم آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بهره برد.

آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی شهید مرتضی مطهری، شهید سید محمدعلی قاضی طباطبایی، شهید دکتر بهشتی، شهید دکتر محمد مفتح، آیت الله مشکینی، آیت الله مقتدایی، آیت الله علوی گرگانی و حجت الاسلام محسن قرائتی، از شاگردان به نام این مرجع فقید هستند.

آیت الله محمدرضا گلپایگانی شامگاه روز پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۷۲ پس از سال‌ها تلاش علمی و انقلابی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق تعالی شتافت و در جوار حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.