کلاهبرداری صنایع غذایی گوهرناز از ۴ هزار نفر/ مال‌باختگان به دادسرای قم مراجعه کنند

شهر بیست/ دادستان قم از تشکیل پرونده کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی برای شرکت مشهور به «صنایع غذایی گوهرناز» با بیش از ۴ هزار مال‌باخته در دادسرای قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری صنایع غذایی گوهرناز از ۴ هزار نفر/ مال‌باختگان به دادسرای قم مراجعه کنند
شناسه : 18277 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در پی وصول گزارشی از پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات استان قم مبنی بر به جذب سرمایه و پرداخت سود ماهیانه ۳۶درصد و سالیانه ۴۵ درصد به سرمایه گذاران توسط شرکت کیمیای سرخ نشاط آفرین ایرانیان، مشهور به «صنایع غذایی گوهرناز»، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و با دستور قضایی پس از اطمینان از صحّت موضوع، مدیر عامل شرکت و همدستان وی بعنوان متهم بازداشت و کلیه اموال مربوطه توقیف شد.

متأسفانه متهمین با استفاده از تبلیغات گسترده از طریق صداوسیما، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و با معرّفی خود بعنوان سرمایه گذار و کارآفرین نمونه، با اغفال بیش از چهار هزار نفر از هموطنان، وجوه نقدی و سرمایه‌های آنها را برای مشارکت در فعّالیت اقتصادی دریافت کرده‌‌اند.

با بررسی‌های بیشتر مشخص شد کمتر از ۵ درصد از وجوه نقدی دریافتی در امر بسته بندی و توزیع مواد غذایی سرمایه گذاری شده و حدود ۵۰ درصد از آن را بابت واریز سودهای ماهیانه به سرمایه گذاران پرداخت و مابقی صرف خرید منازل و باغ ویلاهای متعدد و همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های گران بها کرده و همچنین برای مسافرت‌های خارجی و بذل و بخشش به هیئت‌های مذهبی و افراد نیازمند و کمیته امداد هزینه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم در این خصوص گفت: افرادی که اقدام به پرداخت وجوه و سرمایه‌های خود به متهم کرده‌اند می‌توانند برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب قم مراجعه کنند.

وی افزود: اتهام متهم که کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی از طریق جذب سرمایه‌ها و سپرده‌های مردم در قالب مضاربه و حیف و میل کردن آنهاست، از نظر دادستانی محرز بوده و نیازی به شاکی خصوصی نیست اما با توجّه به توقیف تمامی اموال متعلق به متهم، بعد از صدور رأی در دادگاه، این اموال صرفا مطابق اسناد واریزی بین افرادی که اقدام به طرح شکایت کرده‌اند، تقسیم خواهد شد.

حجت‌‌الاسلام حسن غریب ضمن هشدار به برخورد قانونی با افرادی که با وعده پرداخت سودهای کلان، بدون سرمایه گذاری واقعی، نقدینگی‌های مردم را جذب می کنند، از آحاد مردم خواست این افراد را به دستگاه قضایی معرّفی کرده تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.