کلاهبرداری و پولشویی با کارت بانکی ۱۵۸ فرد کم برخوردار

شهر بیست/ فرمانده انتظامی استان قم از کشف پیش‌دستانه و دستگیری ۳ نفر به اتهام کلاهبرداری و پولشویی از طریق اخذ کارت بانکی ۱۵۸ فرد کم برخوردار در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری و پولشویی با کارت بانکی ۱۵۸ فرد کم برخوردار
شناسه : 18250 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت با هدف کمک به نیازمندان از طریق اخذ کارت های بانکی این افراد به همراه رمز اول و دوم آن، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان پس از هماهنگی مقام قضایی استان محل فعالیت این شرکت را مورد رصد قرار داده که مشخص شد ۳ نفر در حال ثبت نام افراد متقاضی در سامانه سجام و سازمان بورس بوده و در همین خصوص نیز تصاویر تمامی مدارک شناسایی افراد را در سیستم اسکن و کارت عابربانک و رمز آن ها را نیز اخذ می کنند که پس از بررسی های دقیق تر مشخص شد این شرکت هیچ‌گونه مجوز فعالیت در سازمان بورس نداشته و وابسته به هبچ کارگزار و سازمان های ذی ربط نیست.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: با توجه به نوع فعالیت افراد مذکور و اخذ غیرمجاز اطلاعات شخصی و مدارک شناسایی مراجعان، پس از هماهنگی قضایی نسبت به دستگیری آن ها اقدام و دفتر شرکت نیز پلمب شد.

وی با بیان این که یکی از متهمان دارای ۲ فقره سابقه کیفری با عنوان مشارکت در جعل اسناد رسمی و استفاده از آن و متهم دیگر دارای ۲مورد سابقه کیفری با عناوین اختلاس، فروش مال غیر، کلاهبرداری و جعل است، اضافه کرد: با اقدام به موقع همکاران از کلاهبرداری ۱۵۸نفر از شهروندان که اقدام به تحویل کارت بانکی خود به همراه رمز اول و دوم نموده و امکان پولشویی متصور بود، پیشگیری شد.

سردار آقاخانی تصریح کرد: شهروندان باید در حفظ کارت های بانکی و رمزهای آن ها دقت لازم را داشته و به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند و از در اختیار قرار دادن آن ها جدا خودداری کرده، در غیر این صورت امکان انتصاب، اتهام و مشارکت در جرم متصور خواهد بود و مسئولیت حقوقی و جزایی بر عهده صاحب کارت بانکی خواهد بود .

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.