کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی/ شهروندان پای خودپرداز نروند

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا قم گفت: افراد سودجو با عناوینی همچون برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس و برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، مال‌باختگان را فریب می‌دهند، این شیادان به‌ قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیل‌کرده جامعه را هم فریب داده و مغلوب می‌سازند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی/ شهروندان پای خودپرداز نروند
شناسه : 18247 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سرهنگ علی موالی با اشاره به استفاده مجرمان سایبری از شگردهای قدیمی برای اقدامات کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و پیامک برنده شدن در مسابقات تلویزیونی، گفت: هرچند این شیوه کلاه‌برداری، روش جدیدی نیست ولی باوجود اطلاع‌رسانی‌های متعدد برخی از افراد همچنان در دام این نوع کلاهبرداران می‌افتند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: در بیشتر موارد افراد کلاهبردار با جعل عنوانی فریبنده، از طریق تلفن همراه و پیامک با مالباختگان ارتباط برقرار می‌کنند و پس از جلب اعتماد، با استفاده از شگردهای روحی و روانی خاصی با تحت تأثیر قرار دادن فرد موردنظر آن‌ها را روانه عابر بانک‌ها می‌کنند و پس از اجرای عملیاتی پیچیده از پشت تلفن حساب بانکی آن را خالی می‌کنند. تقریباً این شگرد همه کلاه‌برداران تلفنی است.

وی افزود: افراد سودجو در برخی موارد نیز با سوءاستفاده از احساسات، عواطف، ناآگاهی شهروندان با عناوینی همچون برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی و… مال‌باختگان را فریب می‌دهند، این شیادان به‌ قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیل‌کرده جامعه را هم به‌ راحتی فریب داده و مغلوب می‌سازند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: به‌ هیچ ‌عنوان فریب افراد سود جو که از طریق تماس تلفنی، ارسال پیامک با ارائه پیشنهاد‌ات وسوسه کننده سعی دارند که شهروندان را متقاعد کنند که به سمت دستگاه خودپرداز بروند نخورند چرا که این شیوه و شگرد رایج برخی از کلاهبرداران سایبری است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.