برگزاری سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم

شهر بیست/ سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی با حضور پروفسور باسیوس از دانشگاه بروکسل بلژیک، اساتید و صاحب نظران فیزیک ریاضی کشور در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم
شناسه : 1824 | انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، دکتر رضایی نور، عنوان کرد: دانشگاه صنعتی قم مفتخر است که طی سه سال متوالی با برگزاری کنفرانس ملی فیزیک ریاضی، اساتید و بزرگان این رشته را از داخل و خارج کشور کنار هم جمع کند تا با بحث و تبادل نظر در این خصوص، زمینه رشد و پیشرفت را در این رشته مهیا کند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم، با اشاره به سابقه ۱۵ساله فیزیک ریاضی در کشور، این رشته را به عنوان شاخه جدیدی از فیزیک و ریاضی قلمداد کرد و افزود: بستر های زیادی برای فعالیت در این رشته وجود دارد و امیدواریم که ایران اسلامی بتواند مانند روسیه و آمریکا به عنوان کشوری صاحب نام در این رشته مطرح شود.
وی افزود: با توجه به استقبال خوب استادان و صاحب نظران این رشته امیدواریم سال آینده، دانشگاه صنعتی قم این کنفرانس را در سطح بین‌المللی برگزار کند.
 در ادامه این جلسه، دبیر سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی، گفت: هدف ما از برگزاری این کنفرانس ارتقای جایگاه فیزیک ریاضی در کشور است؛ این کنفرانس بهترین فرصت جهت ارائه دستاوردهای علمی اساتید در رشته فیزیک ریاضی است.
دکتر لطیفی افزود: استادان و علاقه مندان از اقصی نقاط کشور از جمله گنبد کاووس، یزد ،ارومیه، کرمان، اصفهان و زاهدان در این رویداد بزرگ علمی شرکت کرده اند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص مقالات ارائه شده در این کنفرانس، خاطر نشان کرد: ۸۱مقاله از اقصی نقاط ایران دریافت کرده ایم، ۳۱مقاله در قالب پوستر و ۴مقاله در قالب سخنرانی انتخاب شده‌اند و ۱۰نفر هم جهت حضوردر این کنفرانس ثبت نام کرده اند.
دبیر سومین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در خصوص محورهای اصلی همایش تصریح کرد: سیستم های دینامیک، مکانیک سیالات، گرانش و کیهان شناسی و تئوری ریاضی از جمله محورهای اصلی این همایش است.
گفتنی است سخنرانی پروفسور باسیوس به عنوان سخنران ویژه، ۹ سخنرانی علمی دیگر و بازدید از سالن پوسترها از دیگر بخش‌های این همایش علمی بوده است.

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.