بیش از ۳۴۸ هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه سلامت هستند

شهر بیست/ مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۴۸ هزار بیمه شده قمی زیرپوشش بیمه سلامت، گفت: امسال بیش از ۱۶ هزار نفر در قم برای تحت پوشش قرار گرفتن توسط بیمه سلامت درخواست دادند که با آزمون وسع ارزیابی و سپس در صندوق‌های بیمه ساماندهی می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیش از ۳۴۸ هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه سلامت هستند
شناسه : 18182 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، محمدرضا فخاریان قمی در کنفرانس مطبوعاتی که ظهر یکشنبه در اداره کل بیمه سلامت استان قم برگزار شد، از پرداخت ۵۸۴ میلیارد ریالی مطالبات بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای سال تا مهرماه خبر داد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مطالبات بیمارستان‌های غیر دولتی تا مهرماه پرداخت شده است، گفت: از مجموعه مطالباتی که بیمارستان‌های غیردولتی از بیمه سلامت داشتند مبلغ ۱۳۶ میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به پرداخت مطالبات داروخانه‌های شهر قم، بیان کرد: مبلغ ۲۹۳ میلیارد ریال به داروخانه‌های سطح شهر پرداخت شده است که برحسب این پرداختی تا ۴۰ درصد مطالبات داروخانه‌های خاص و سایر داروخانه‌ها تا پایان آذرماه پرداخت شده است.

وی مطالبات سایر مراکز وابسته مانند آزمایشگاه، مراکز تصویر برداری و فیزیوتراپی و پزشک را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۵۷ میلیارد ریال نیز به این مراکز پرداخت شده که با این احتساب تا شهریورماه تسویه حساب صورت گرفته است.

فخاریان قمی تعداد بیمه شدگان در استان قم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۳۴۸ هزار و ۶۲۶ بیمه شده در استان قم هستند که در قالب ۵ صندوق اصلی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تعداد اعضای این صندوق را مورد توجه قرار داد و گفت: ۶۰ هزار و ۹۸۷ نفر عضو صندوق کارمندی، ۷۸ هزار و ۸۸۳ نفر عضو صندوق سایر اقشار، ۵۳ هزار و ۹۶۱ نفر عضو صندوق روستایی، ۳۱ هزار و ۶۵ عضو صندوق ایرانیان و ۱۲۳ هزار و ۷۳۰ نفر نیز عضو صندوق سلامت همگانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم، با اشاره به شمار بیماران خاص که از خدمات بیمه سلامت بهره می‌برند، تصریح کرد: هزار و ۳۰۱ بیمار خاص در قم وجود دارد که از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به جزئیات و تعداد بیماران خاصی را که از خدمات این بیمه بهره می‌برند، تصریح کرد: ۶۵ بیمار هموفیلی، ۱۰۷ بیمار تالاسمی، ۴۰۳ بیمار دیالیزی، ۵۱۵ بیمار ام‌اس و ۱۸۱ بیمار پیوند کلیه در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون، تعداد ۳۰۵ هزار و ۹۸۰ دفترچه بیمه در ۱۳ دفتر نمایندگی و پیشخوان صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: امسال ۱۶ هزار و ۶۵۶ نفر در قم برای تحت پوشش قرار گرفتن توسط بیمه سلامت درخواست دادند که تاکنون دهک ۱۴ هزار و ۵۴۷ نفر مشخص شده‌است.

وی تأکید کرد: افرادی که درخواست بیمه شدن دارند، با آزمون وسع ارزیابی و سپس در صندوق‌های بیمه ساماندهی می‌شوند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.