افتتاح ۸ پروژه بهداشتی درمانی در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۸ پروژه بهداشتی درمانی در قم با اعتباری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال به صورت کامل به بهره‌برداری رسید و برای ۱۳۰ نفر اشتغال‌زایی کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح ۸ پروژه بهداشتی درمانی در قم
شناسه : 18156 | انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: به مناسبت ایام دهه مبارک فجر ۸ پروژه بهداشتی درمانی به صورت همزمان در مرکز آموزشی درمانی نکویی، هدایتی و فرقانی با اعتباری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بری ۱۳۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی، یکی از پروژه‌های در دست افتتاح را مورد اشاره قرار داد و گفت: راه اندازی فاز نخست کلینیک ویژه مرکز آموزشی درمانی نکویی هدایتی فرقانی از جمله این پروژه‌ها است که در ۵ هزار و ۲۶۰ متر مربع و در چهار طبقه احداث شده است که برای راه اندازی آن ۱۵۰ هزار میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به خدماتی که در این بخش به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: رادیو گرافی، آزمایشگاه، سالن‌های آموزشی، فضاهای حضور متخصصین و… در این کلینیک دیده شده است که با راه اندازی آن برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی دیگر پروژه‌هایی که امروز به بهره برداری رسید را مورد توجه قرار داد و گفت: راه اندازی دو بخش IPD (توریسم درمانی) در بیمارستان‌های فرقانی و شهید بهشتی قم از دیگر پروژه‌هایی است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

قدیر بیان کرد: برای این منظور نیز در مجموع دو پروژه قابل افتتاح ۱۷ تخت مجهز در نظر گرفته شده است که در این بخش خدماتی از جمله جراحی، CCU، ICU ، خدمات پاراکلینیکی، NICU و… ارائه می‌شود.

وی اعتباراتی که برای این بخش‌ها در نظر گرفته شده است را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اعتباری بالغ بر هزار میلیون ریال برای راه اندازی این دو بخش در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به راه اندازی خانه بهداشت روستای ونارچ اشاره کرد و گفت: این خانه بهداشت در یک طبقه و با متراژ ۲۱۳ متر مربع در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد که برای راه اندازی آن نیز اعتباری بیش از ۳ هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خانه بهداشت دارای بخش‌هایی از جمله داروخانه، تزریقات آقایان و خانم‌ها، اتاق احیا، پزشک عمومی، دندانپزشکی، بهداشت خانواده و… است، گفت: علاوه بر خدمات رسانی به روستائیان برای ۱۰ نفر نیز اشتغالزایی ایجاد شده است.

قدیر با تاکید براینکه خانه بهداشت روستای سنجگان نیز با ۲۱۳ متر مربع و اعتباری بیش از ۳ هزار میلیون ریال همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح شد، بیان کرد: راه اندازی خانه بهداشت روستای جنداب نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح همزمان با ایام الله دهه فجر است.

وی عنوان کرد: این پروژه نیز با ۳ هزار میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۰ نفر احداث شده که با راه اندازی آن مردم بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در این روستا، برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم اشاره کرد و گفت: این بخش نیز که یکی از نیازهای استان است که با راه اندازی دستگاه جدید در بیمارستان فعال‌تر می‌شود و همشهریان می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی راه اندازی دستگاه اکوی قلب جنین را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر ذکر کرد و گفت: این دستگاه نیز یکی از مجهزترین دستگاه‌های اکوی قلب جنین است که در بیمارستان ایزدی قم دایر و در کنار کلینیک‌های ویژه به صورت فعال‌تر خدمات رسانی خواهد کرد.

قدیر با تاکید براینکه طرح‌های افتتاح شده به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی با پیشرفت ۹۲ تا ۹۵ درصدی بهداشتی درمانی در استان وجود داشت اما سیاست دانشگاه علوم پزشکی بر این بود که پروژه‌های تکمیل شده به بهره برداری برسد و سایر پروژه‌ها نیز بعد از تکمیل افتتاح و بهره برداری شود.

نوشته های مشابه
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.