آیت الله مکارم شیرازی:

در عرصه پیشگیری از بیماری سرمایه گذاری شود/ لزوم حمایت دولت و مردم از مجمع خیرین سلامت

شهر بیست/ یکی از مراجع تقلید شیعیان بر کمک به افراد کم بضاعت به ویژه در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: حرکت خیرین فعال در این عرصه منشأ و خاستگاه دینی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در عرصه پیشگیری از بیماری سرمایه گذاری شود/ لزوم حمایت دولت و مردم از مجمع خیرین سلامت
شناسه : 1811 | انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، آیت‌ الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت کشور، با قدردانی از فعالیت‌های این مجمع، گفت: کار شما یک کار بسیار پر ارزش و با اهمیت است.

وی کمک به افراد کم بضاعت به ویژه در حوزه سلامت را دارای اهمیت فوق العاده و برخوردار از اجر فراوان دانست و افزود: کسانی که به هر طریقی بتوانند به بیماران کمک کنند و قدری از آلام ایشان بکاهند خدمتشان دارای ارزش زیادی است.

این مرجع تقلید توجه خیرین به موضوع سلامت را مهم تلقی کرد و گفت: حرکت خیرین فعال در این عرصه منشأ و خاستگاه دینی دارد، منتهی به وضع و مقدار کنونی بسنده نکنید.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های این مجمع باید به نحو شایسته اطلاع رسانی شود، گفت: در دنیای امروز اطلاع رسانی حرف اول را می‌زند، سعی کنید به طرق مختلف این فعالیت‌ها را اطلاع رسانی کنید تا اقبال جامعه به عرصه سلامت بیشتر شود.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، این است که فقط به بعد درمان توجه نکنید، در عرصه پیشگیری از بیماری نیز سرمایه‌گذاری داشته باشید چراکه پیشگیری مقدم بر درمان است و در این راستا از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها نیز بهره بگیرید.

وی فعالیت در عرصه تأمین سلامت را نوعی جهاد و ذخیره یوم المعاد ارزیابی و تصریح کرد: عده‌ای هستند که دوست دارند کار خیر انجام دهند اما گاهی مرکز قابل اعتمادی را پیدا نمی‌کنند، شما باید ثابت کنید که مجمعتان قابل اعتماد است؛ اگر مردم به کاری اعتماد پیدا کنند یقیناً کمک می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امیدوارم دولت نیز به سهم خود به این برنامه کمک کند زیرا مسئولیت اصلی متوجه دولت است هرچند در جامعه اسلامی همه افراد در مقابل یکدیگر مسئولیت دارند.

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
میزبانی ۷ بوستان از مسافران نوروزی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.