شب سرد جشنواره فیلم فجر در قم/ «خروج» حاتمی‌کیا از حاتمی‌کیا

شهر بیست/ سومین شب جشنواره فیلم فجر در قم در حالی با نمایش فیلم‌های «مردن در آب مطهر» و «خروج» به پایان رسید که تماشاگران با بُهت و نارضایتی از سالن‌های سینما خروج کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شب سرد جشنواره فیلم فجر در قم/ «خروج» حاتمی‌کیا از حاتمی‌کیا
شناسه : 18095 | انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در حالی که امید می‌رفت سومین شب جشنواره فیلم فجر با «مردن در آب مطهر» نوید محمودی و «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا به یکی از شب‌های به یادماندنی جشنواره سی‌وهشتم در قم تبدیل شود، این امید خیلی زود رنگ باخت و هیچ یک از دو فیلم نتوانستند در حد و اندازه انتظارات ظاهر شوند.

نخستین فیلمی که در شب سوم جشنواره فیلم فجر در سینما ونوس به روی پرده رفت، «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بود. فیلمی که تا پیش از آغاز جشنواره پیش‌بینی می‌شد از کاندیداهای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره باشد، هیچ شباهتی به لحاظ فرم و ساختار به آثار همیشگی حاتمی‌کیا نداشت و شاید اگر نام او پای این اثر نبود، کسی باور نمی‌کرد چنین فیلمی ساخته این فیلمساز مطرح سینمای ایران است.

همچنین در سینما تربیت هم تماشاگران و علاقه مندان زیادی برای تماشای جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا صف کشیده بودند که همه آنها با پایان فیلم «خروج»، با ناامیدی و نارضایتی از سالن‌های سینما خروج کردند.

دیگر فیلم شب سوم جشنواره فجر، «مردن در آب مطهر» فیلمی به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی بود. برادران محمودی که پیش‌تر با «چند متر مکعب عشق» نگاه‌های منتقدان و تماشاگران زیادی را به نخستین فیلم خود معطوف کرده بودند و با کلی جایزه از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی برگشته بودند، در جلب رضایت علاقه‌مندان سینما به دومین ساخته سینمایی خود ناکام ماندند.

برادران محمودی که این بار هم عاشقانه‌ای از مهاجرت چند جوان افغان به اروپا را داستان فیلم خود کرده بودند، با آنکه از موضوع و سوژه خوبی برخوردار بود اما در پرداخت قوی ظاهر نشد و در فیلمنامه و داستان لنگ می‌زد و نتوانست تماشاگران را با رضایت خاطر به خانه بدرقه کند.

تا پایان شب سوم جشنواره، تنها فیلمی که نگاه تماشاگران را به خود معطوف کرده، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت فیلمساز جوان سینمای ایران است.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.