«شنای پروانه» غرق تماشاگر شد

شهر بیست/ در شب نخست برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم، فیلم «شنای پروانه» با استقبال تماشاگران مواجه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«شنای پروانه» غرق تماشاگر شد
شناسه : 18065 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، شب نخست برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم با اکران فیلم‌های «شنای پروانه» و «پوست» برگزار شد.

نخستین فیلمی که در شب نخست جشنواره به روی پرده رفت، فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت از فیلمسازان جوان سینمای ایران بود که با ساخت مستندهای جنجالی شناخته می‌شود.

نخستین تجربه فیلم بلند محمد کارت با بازی جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، مه‌لقا باقری، علی شادمان و پانته‌آ بهرام که روایتی از درگیری بین اراذل و گنده لات‌های جنوب شهر تهران است، با استقبال تماشاگران قمی مواجه شد. این فیلم در سانس نخست سینما تربیت قم از ساعت ۱۷ به روی پرده رفت و در نهایت تماشاگران را با رضایت به خانه بدرقه کرد.

در سینما ونوس نیز این فیلم در ساعت ۲۰ اکران شد که علاوه بر سانس عادی، سانس فوق‌العاده نیز داشت و تمام بلیت‌های آن به فروش رسید.

دومین فیلم اکران شده روز نخست جشنواره فیلم فجر در قم، «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک بود که به زبان ترکی ساخته شده بود و به همین جهت، بسیاری از تماشاگران دیالوگ‌های فیلم را از زیرنویس‌های آن دنبال کردند.

استقبال علاقه‌مندان به هنر هفتم از «پوست» به اندازه «شنای پروانه» نبود و بخشی از تماشاگران با آن ارتباط برقرار نکردند. موضوع این فیلم درباره عشق، جادو و خرافه‌پرستی است و داستانی عاشقانه را با الهام از افسانه های محلی در فضایی آمیخته با سحر و جادو تعریف می‌کند.

یادآور می‌شود سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۵ تا ۲۱ بهمن به میزبانی سینماهای ونوس و تربیت قم برگزار می‌شود و ۱۴ فیلم جشنواره به روی پرده می‌رود.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.