بدهی شهرداری به پیمانکاران تا پایان سال تسویه می‌شود/ اختلافی میان شهرداری و دستگاه خاصی نیست

شهر بیست/ قائم مقام شهردار قم گفت: از حدود ۴۳۲ میلیارد تومان بدهی قطعی شهرداری قم در سال ۱۳۹۴ به پیمانکاران پروژه‌های مختلف و انجام پروژه‌های جدید، این میزان به زیر ۵۰ میلیارد تومان رسیده و تا پایان سال نیز تسویه خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بدهی شهرداری به پیمانکاران تا پایان سال تسویه می‌شود/ اختلافی میان شهرداری و دستگاه خاصی نیست
شناسه : 17996 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابراهیم معتمدی ظهر امروز در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری قم در ایام‌الله دهه فجر که در دفتر شهردار قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری در دوره مدیریت دکتر سقائیان‌نژاد با وجود روبرو شدن با مشکلات مختلف روند روبه رشدی را دنبال کرده است، اظهار کرد: امروز برخلاف سال ۱۳۹۴ که در گروه شهرداری‌های دارای مشکلاتی در عرصه‌های ساختاری و مالی بودیم، می‌توانیم ادعا کنیم با مدیریت جهادی متکی بر عوامل درونی و برونی و پیگیری رویکرد اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌‌های مردمی توانستیم مدلی از مدیریت شهری ارائه کنیم که از آن به‌عنوان الگو یاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشتر مدیریت‌ها و سازمان‌هایی که به صورتی مرتبط با مجموعه‌های دولتی می‌باشند با مشکلات مالی و در نتیجه تاخیر در افتتاح پروژه‌ها روبرو هستند؛ شهرداری قم در تیرماه ۱۳۹۴ نزدیک به ۴۳۲ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داشت و این بدهی جدای از پرونده‌های باز که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته بود اما با وجود انجام پروژه‌های مختلف طی سال‌های جاری این میزان به زیر ۵۰ میلیارد تومان رسیده است و تا پایان سال این مبلغ نیز تسویه خواهد شد.

قائم مقام شهردار قم از اجرای موفق پروژه‌های مختلف عمرانی در شهر قم یاد کرد و گفت: با زمان‌بندی و برگزاری جلسات نظارت و بررسی به صورت مستمر، پروژه‌ها در زمان مورد نظر به پایان یا به مرحله مورد نظر رسیده است که در این شرایط اقتصادی، این دستاورد سختی است.

وی با بیان اینکه درحال ارائه مدلی برای مدیریت شهرها به ویژه کلانشهرها هستیم، عنوان کرد: شهرداری یک شهر اگر دچار معضلات مختلف شود، شهر در حوزه‌های مختلف زمین‌گیر خواهد شد به همین علت ارائه یک مدل مطلوب برای مدیریت شهری اقدامی بسیار با اهمیت است.

معتمدی با اشاره به اینکه عدالت و توسعه همه جانبه در برنامه جامع شهرداری قم دیده شده است، تصریح کرد: هماهنگی و همکاری موجود میان شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار است که اکنون در شهر قم شاهد این دستاورد و فراتر از آن شاهد تعاملات با دیگر دستگاه‌ها هستیم.

وی به حمایت نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی از شهرداری اشاره کرد و گفت: تا کنون از ظرفیت‌هایی که در سطح استان بتواند به حل مشکلات مدیریت شهری کمک کند بدون توجه به مباحث سیاسی استفاده کرده‌ایم و بعد از این هم استفاده خواهیم کرد.

معتمدی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) مختلف است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در مدت باقیمانده شورای پنجم بتوانیم همه پروژه‌های عمرانی را به مرحله مطلوبی برسانیم.

وی از افزایش دو تا دو و نیم برابری بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم یاد کرد و ادامه داد: سازمان‌های مختلف مجموعه شهرداری در سال‌های جاری شاهد افزایش بودجه بوده‌اند تا با وجود افزایش هزینه‌ها، بتوانند رسالت‌های خود را به‌خوبی اجرا کنند.

قائم مقام شهردار قم اخلاص و توجه رضای خدا را عوامل تاثیرگذار در اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: امیدواریم در مجموعه مدیریت شهری بتوانیم از ظرفیت اصحاب رسانه نیز استفاده کرده و مشکلات و موانع سر راه را به شیوه مطلوب رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند تعاملات با دستگاه‌های مختلف درحال دنبال شدن است اما هیچ مجموعه‌ای بدون دریافت پروانه اقدام به ساخت و ساز نخواهد کرد و میزان محدود طلب‌های شهرداری قم از دستگاه‌های مختلف نسبت به سال ۱۳۹۴ به‌خوبی گویای این موضوع است.

معتمدی با اشاره به حواشی که در مورد پروژه تقاطع بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) مطرح است، گفت: اختلاف کارشناسی در طرح‌ها با اختلاف میان دستگاه‌ها و مسئولان متفاوت است و شهرداری با هیچ دستگاهی اختلافی ندارد و در این مورد نیز طرح انحراف ترافیکی پروژه درحال دنبال شدن است.

وی ادامه داد: هر چند وضعیت آسفالت شهر بسیار نامناسب است اما از نهایت ظرفیت‌های قابل استفاده در بخش استفاده شده است و در سال‌های اخیر بیشتر از برنامه‌ریزی‌های سالانه تولید و روکش آسفالت معابر انجام شده است.

معتمدی از نقش رسانه‌ها در حوزه جریان‌سازی یاد کرد و ادامه داد: پیگیری رسانه‌ها برای استمرار توجه به زیرساخت‌ها در آینده شهر قم موجب می‌شود که این شهر بتواند به سمت افق‌های مورد نظر حرکت کند.

نوشته های مشابه
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل حذف می‌شود
انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
تدوین برنامه عملیاتی مناطق شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.