استاندار قم در پاسخ به «شهر بیست»:

سرمایه‌گذار فرودگاه قم مجوزهای قانونی را کسب نکرده بود/ پرونده فرودگاه در فضای حقوقی دنبال می‌شود نه سیاسی

شهر بیست/ استاندار قم با اشاره به ارسال پرونده پروژه فرودگاه قم به شورای هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: وقتی پرونده‌ای در این سطح مطرح می‌شود، یعنی زمین خواری و مفاسد اقتصادی رخ داده و این مسئله می‌توانست به جلوگیری از احداث فرودگاه و پرداخت نشدن حق و حقوق سرمایه گذاران منجر شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرمایه‌گذار فرودگاه قم مجوزهای قانونی را کسب نکرده بود/ پرونده فرودگاه در فضای حقوقی دنبال می‌شود نه سیاسی
شناسه : 17925 | انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهرام سرمست امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز دهه فجر در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با وضعیت پروژه بلاتکلیف پروژه فرودگاه قم، اظهار کرد: فرودگاه قم یکی از پروژه های بلاتکلیف از منظر اجرایی است ولی از منظر حقوقی، حکم خلع ید از سوی دستگاه قضایی صادر شده و باید مسیر خلع ید طی شود.

وی تصریح کرد: البته در اجرای این حکم ابهاماتی وجود داشت که در نشست با مسئولان قضایی و نمایندگان مردم قم، سیاست دفاع از حقوق سرمایه گذاران و سهام‌داران و ضرورت احداث فرودگاه در قم را دنبال کردیم.

استاندار قم از ضرورت احداث پروژه فرودگاه قم با توجه به موقعیت خاص استان در کشور سخن گفت و افزود: احداث این پروژه در قم لازم الاجراست اما مجوزهای قانونی را در زمان احداث این پروژه کسب نکردند.

سرمست افزود: سرمایه‌گذار انگیزه خوبی برای سرمایه گذاری داشته اما در عمل،  الزامات قانونی لازم را کسب نکرده و مسئولین وقت هم این مراحل قانونی را طی نکردند.

وی تصریح کرد: من می توانستم نسبت به این پروژه سلب مسئولیت کنم و بگویم طرف حساب این پروژه نیستم اما به جای فرافکنی و مسئولیت گریزی، چون اعتقاد داشتم این پروژه برای قم لازم هست، به دنبال مسیر قانونی برای دریافت مجوزهای لازم حرکت کردیم.

استاندار قم افزود: اخیرا موفق شدیم این مراحل را طی کنیم، از طریق وزارت راه پیگیری کردیم و در شورای عالی شهرسازی، مجوزهای احداث فرودگاه را به اثبات رساندیم.

سرمست با تأکید بر اینکه پرونده پروژه فرودگاه قم به شورای هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیده بود، گفت: وقتی پرونده‌ای در این سطح مطرح می‌شود، یعنی زمین خواری و مفاسد اقتصادی رخ داده و این مسئله می توانست به جلوگیری از احداث فرودگاه و پرداخت نشدن حق و حقوق سرمایه گذاران منجر شود.

وی افزود: بنده در آن جلسه شرکت کردم و با تاکید بر ارزشمند دانستن سرمایه گذاری بخش خصوصی، خواستار حفظ این پروژه و حق و حقوق سرمایه گذار و سهام‌داران شدیم.

استاندار قم با بیان اینکه ۹۰ درصد مراحل تفکیک پروژه فرودگاه قم از پروژه گردشگری طرلاب انجام شده است، تصریح کرد: در این زمینه مراحل به خوبی طی شده، شورای شهر مصوبه داده و آماده سرمایه گذاری است.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که اجرای حکم قضایی به نحوی پیش برود که هم فرودگاه ساخته شود، هم حقوق سرمایه گذاران و سهام‌داران ادا شود و هم حکم قضایی هم اجرا شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: پروژه فرودگاه قم در یک فضای حقوقی دنبال می‌شود نه فضای سیاسی و امنیتی.

سرمست همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شهر بیست» در خصوص انتصاب مدیران زن، گفت: در خصوص انتصاب مدیران زن با حرکت اخیری که ما شروع کردیم، این وضعیت در حال بهبود هست.

وی افزود: در خصوص انتصاب مدیران زن اعتقاد به شایسته سالاری داریم و نگاه صرف جنسیتی به موضوع سهم بندی مدیران به صورت مطلق نداریم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: توانمندسازی بانوان، استفاده از ظرفیت بانوان در مجامع مشورتی و پشتیبانی از کارآفرینی زنان و سهم زنان در عرصه های مختلف را پیگیری می کنیم و فضای فعالیت و حضور زنان را بیشتر می کنیم اما قبول داریم که تا به حال وضعیت ما در زمینه انتصاب مدیران زن در قم خوب نبوده اما بنا داریم بهتر شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.