«شانزده سال بعد» رونمایی شد

شهر بیست/ آیین رونمایی از کتاب «شانزده سال بعد» زندگی شهید محمدرضا شفیعی این هفته در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه در مصلای قدس شهر مقدس قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«شانزده سال بعد» رونمایی شد
شناسه : 1790 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳   پرینت
به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از ایسنای قم، در این مراسم که آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله حسینی بوشهری نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ذوالنور و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهید شفیعی و دیگر مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند از مقام شامخ آن شهید بزرگوار و خانواده شهید تجلیل به عمل آمد.
محمدرضا شفیعی از رزمندگان واحد تخریب لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) بود که در عملیات کربلای چهار مجروح شده و به اسارت دشمن درمی آید. او چند روز بعد بر اثر مجروحیت در زندان های عراق به شهادت می رسد. 
پیکر شهید محمدرضا شفیعی شانزده سال بعد از شهادت به میهن اسلامی باز می گردد؛ پیکری که در عین ناباوری سالم است آنقدر که حتی در هنگام دفن عقیقی را برای تبرک زیر زبانش می گذارند. 
“شانزده سال بعد” روایت “حسین کاجی” همرزم شهید از لحظه ملاقات دوباره رفیق دیرینه اش در قبر، شرح حیرانی او از این اتفاق و کنکاش در خاطرات گذشته خود با محمدرضاست تا شاید بتواند علت این معجزه بزرگ خداوندی را کشف کند.
این اثر ۲۱۲ صفحه ای به قلم “زهرا حسینی مهرآبادی” و به همت انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است و با قیمت ۱۵۰۰۰تومان روانه بازار کتاب می‌شود.
در بخشی از کتاب می خوانیم:
دستش را به لبه قابلمه گذاشت و سرش را جلو برد ولی تا آمد بخورد یکی گفت «بهش آب نده. برای زخمهاش خوب نیست.» گفتم «ببین چقدر تشنه ست! داره  لَه لَه می زنه.» بقیه هم با من موافق بودند. انگار برای همه یقینی شده بود که رفتنی است. محمدرضا به حالت نیمه نشسته یک دستش را به دیوار گرفته بود و با دست دیگر قابلمه را سمت دهانش می کشید. من و مهدی هم سمت دیگر قابلمه را می کشیدیم. مهدی گفت «آّب ندیم» من گفتم «بدیم» و محمدرضا ساکت هر دوی ما را نگاه می کرد. یک دفعه دستش از ظرف آب رها شد و با صورت روی زمین افتاد…

 

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.