نهمین جشنواره دوسالانه عکس قم برگزار می شود

شهر بیست/ نهمین جشنواره دوسالانه عکس قم در نگارخانه های اشراق و فرهنگ برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نهمین جشنواره دوسالانه عکس قم برگزار می شود
شناسه : 1786 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی در ابتدای نشست خبری ضمن تشکر از تلاش های انجمن عکاسان قم و داوران این دوسالانه و رایزنی هایی که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره داشته اند، گفت: اهمیت هنر بر کسی پوشیده نیست، هنر باید میدان دار باشد و گاهی باید بi جای سخن گفتن، پیام را به مخاطب رساند.

وی افزود: گاهی یک فریم عکس حرف های زیادی برای گفتن دارد که قابل مقایسه با گفت وگوها و سخن ها نیست و این از تأثیر شگرف هنر است که می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: جایگاه هنر جایگاه والایی است و می توان از این پتانسیل در جاهای مختلف استفاده کرد.

ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم در ادامه این نشست گفت: جایگاه هنر عکاسی در عرصه خبر و جامعه بر همگان روشن است، اهمیت بارز هنر عکاسی را در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس شاهد بوده ایم که مستندات آن در قالب نمایشگاه عکس و کتب عکاسی در کتابخانه اسناد ملی موجود می باشد.

در ادامه محمد اخلاقی با بیان آمار و ارقام این جشنواره گفت: ١٠٨ عکاس در دوسالانه عکس شرکت کردند و آثار خود را در قالب ٩٧۵ قطعه عکس ارسال کردند که پس از دو مرحله داوری ۵٣ فریم عکس در بخش آزاد و ۴١ فریم عکس در بخش قم به جشنواره راه پیدا کرد، آثار مربوط به بخش آزاد در نگارخانه فرهنگ و بخش قم در نگارخانه اشراق به نمایش در خواهد آمد.

دبیر جشنواره تصریح کرد: بخش جنبی این جشنواره نیز در قالب غیر رقابتی با حضور پیشکسوتان عکاس و برای اعتلای هنر عکاسی برگزار شده که قرار است از هر عکاس پیشکسوت یک فریم عکس به نمایش گذاشته شود.

وی درخصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت: زمان برگزاری نمایشگاه از ١۵ تا ٢٧ دی ماه در نگارخانه اشراق و فرهنگ به شکل همزمان در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه در نگارخانه اشراق ساعت ١٨ روز شنبه ١۵ دی ماه و مراسم اختتامیه نیز در ٢٧ دی ماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد.

ناصر ابراهیمی از اساتید هنر عکاسی درباره برپایی رویدادهای این جشنواره گفت: ۵ نشست تخصصی در زمان برگزاری جشنواره تدارک دیده شده که باتوجه به اهمیت عکاسی مستند و خبری در قم، کارگاه آموزشی تخصصی با افراد برگزیده کشوری برگزار می شود.

دبیر علمی جشواره با توجه به پیشرفت عکاسی موبایلی و توجه هنر عکاسی در فضای مجازی گفت: نشست های تخصصی درخصوص این موضوع در جشنواره گنجانده شده و همچنین یکی از معضلات نسل جدید تهیه تجهیزات و وسایل عکاسی است که نشست تخصصی هم در این مورد انجام خواهد شد.

وی در پایان جلسه با بیان اهمیت هنر مدرن در عکاسی امروز ادامه داد: عکاسی در بخش فتومونتاژ از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است و در این قالب، نشست تخصصی با حضور اساتید و همچنین رویکردی درباره کتاب عکس نیز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.