نهمین جشنواره دوسالانه عکس قم برگزار می شود

شهر بیست/ نهمین جشنواره دوسالانه عکس قم در نگارخانه های اشراق و فرهنگ برگزار می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نهمین جشنواره دوسالانه عکس قم برگزار می شود
شناسه : 1786 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی در ابتدای نشست خبری ضمن تشکر از تلاش های انجمن عکاسان قم و داوران این دوسالانه و رایزنی هایی که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره داشته اند، گفت: اهمیت هنر بر کسی پوشیده نیست، هنر باید میدان دار باشد و گاهی باید بi جای سخن گفتن، پیام را به مخاطب رساند.

وی افزود: گاهی یک فریم عکس حرف های زیادی برای گفتن دارد که قابل مقایسه با گفت وگوها و سخن ها نیست و این از تأثیر شگرف هنر است که می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: جایگاه هنر جایگاه والایی است و می توان از این پتانسیل در جاهای مختلف استفاده کرد.

ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم در ادامه این نشست گفت: جایگاه هنر عکاسی در عرصه خبر و جامعه بر همگان روشن است، اهمیت بارز هنر عکاسی را در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس شاهد بوده ایم که مستندات آن در قالب نمایشگاه عکس و کتب عکاسی در کتابخانه اسناد ملی موجود می باشد.

در ادامه محمد اخلاقی با بیان آمار و ارقام این جشنواره گفت: ١٠٨ عکاس در دوسالانه عکس شرکت کردند و آثار خود را در قالب ٩٧۵ قطعه عکس ارسال کردند که پس از دو مرحله داوری ۵٣ فریم عکس در بخش آزاد و ۴١ فریم عکس در بخش قم به جشنواره راه پیدا کرد، آثار مربوط به بخش آزاد در نگارخانه فرهنگ و بخش قم در نگارخانه اشراق به نمایش در خواهد آمد.

دبیر جشنواره تصریح کرد: بخش جنبی این جشنواره نیز در قالب غیر رقابتی با حضور پیشکسوتان عکاس و برای اعتلای هنر عکاسی برگزار شده که قرار است از هر عکاس پیشکسوت یک فریم عکس به نمایش گذاشته شود.

وی درخصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت: زمان برگزاری نمایشگاه از ١۵ تا ٢٧ دی ماه در نگارخانه اشراق و فرهنگ به شکل همزمان در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

لازم به ذکر است که مراسم افتتاحیه در نگارخانه اشراق ساعت ١٨ روز شنبه ١۵ دی ماه و مراسم اختتامیه نیز در ٢٧ دی ماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد.

ناصر ابراهیمی از اساتید هنر عکاسی درباره برپایی رویدادهای این جشنواره گفت: ۵ نشست تخصصی در زمان برگزاری جشنواره تدارک دیده شده که باتوجه به اهمیت عکاسی مستند و خبری در قم، کارگاه آموزشی تخصصی با افراد برگزیده کشوری برگزار می شود.

دبیر علمی جشواره با توجه به پیشرفت عکاسی موبایلی و توجه هنر عکاسی در فضای مجازی گفت: نشست های تخصصی درخصوص این موضوع در جشنواره گنجانده شده و همچنین یکی از معضلات نسل جدید تهیه تجهیزات و وسایل عکاسی است که نشست تخصصی هم در این مورد انجام خواهد شد.

وی در پایان جلسه با بیان اهمیت هنر مدرن در عکاسی امروز ادامه داد: عکاسی در بخش فتومونتاژ از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است و در این قالب، نشست تخصصی با حضور اساتید و همچنین رویکردی درباره کتاب عکس نیز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.