آیت‌الله علوی گرگانی:

خیرین به عرصه کمک به بیماران سرطانی ورود کنند/ پیشگیری اولویت کار متخصصان پزشکی قرار بگیرد

شهر بیست/ مرجع تقلید شیعیان گفت: باید خیرین را تشویق کنیم تا در عرصه رسیدگی به بیماران سرطانی وارد شوند و به آن‌ها خدمت کنند چرا که بیماری سرطان هزینه زیادی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خیرین به عرصه کمک به بیماران سرطانی ورود کنند/ پیشگیری اولویت کار متخصصان پزشکی قرار بگیرد
شناسه : 1775 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از فارس قم، آیت الله محمد علی علوی گرگانی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری از سرطان اظهار کرد: باید به دنبال پیشگیری از سرطان در جامعه باشیم، در این راستا باید متخصصان تجربیات خود را به جامعه عرضه کنند تا مردم به سرطان دچار نشوند.

وی ادامه داد: باید طرح‌هایی در جامعه اجرا شود که تا حد امکان از ابتلا به بیماری سرطان در جامعه پیشگیری صورت بگیرد، علم تجربی ارزش زیادی دارد و نقش متخصصان پزشکی در زمینه پیشگیری از سرطان مهم است.

این مرجع تقلید افزود: در زمان رسول اکرم(ص) در مدینه به دلیل توجه به توصیه‌های پیامبر(ص)، ابتلا به بیماری‌ها کم بود، رسول اکرم(ص) بر اسراف نکردن و پرخوری نکردن تأکید داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی نظارت بر مواد غذایی توسط وزارت بهداشت را ضروری دانست و تصریح کرد: مواد غذایی غیرطبیعی موجب ایجاد بیماری‌ها در جامعه می‌شود، آن هم بیماری‌هایی که علاج پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید بیماران سرطانی به گونه ای معالجه شوند که از مرگ نجات پیدا کنند، این مسئله امکان پذیر است، باید روحیه جوانانی که توان ورود به عرصه درمان  سرطان دارند، تقویت شود، هیچ کاری نشدنی نیست.

این مرجع تقلید افزود: باید خیرین را تشویق کنیم تا در عرصه رسیدگی به بیماران سرطانی وارد شوند و به آن‌ها خدمت کنند، بیماری سرطان هزینه زیادی دارد و افراد زیادی توان اقتصادی برای پرداخت هزینه درمان این بیماری را ندارند.

آیت‌الله علوی گرگانی تلاش برای جذب خیرین به عرصه درمان سرطان را ضروری دانست و تصریح کرد: در هر جمعی که خیرین حضور داشته باشند، در خصوص این مسئله تذکر می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: هر دردی علاجی دارد و امکان درمان بعضی از بیماری‌ها از طریق طب سنتی وجود ندارد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.