واکنش حوزه‌های علمیه به آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون:

محکوم می‌کنیم/ این حرکت جاهلانه نسبتی با حوزه و روحانیت ندارد

شهر بیست/ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای که به امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه رسیده است، ضمن محکومیت تعرض به یکی از کتاب‌های علم پزشکی، تأکید کرد: این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محکوم می‌کنیم/ این حرکت جاهلانه نسبتی با حوزه و روحانیت ندارد
شناسه : 17726 | انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمده است: حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می‌دانند و حوزه‌های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه آن را محکوم می‌نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه  جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

در این بیانیه تصریح شده است: اسلام عزیز، روحانیت معظم، حوزه علمیه و بزرگان آن در طول تاریخ همواره پرچم دار و مشوق رشد و شکوفایی علمی در همه قلمرو‌ها و در بسیاری از این زمینه‌ها بویژه در زمینه بهداشت و پزشکی پیشگام بوده اند و این سنت دیرپا همچنان ادامه دارد. انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی ربط در این زمینه اقدام لازم بعمل آوردند.

در پایان این بیانیه آمده است: امید است پیشرفت‌های علمی ایران و رشد مراکز علمی و دانشگاه‌ها که در پرتو انقلاب اسلامی رشد چشمگیر داشته  است،استمرار و ارتقاء یابد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.