روایت رئیس دفتر سردار سلیمانی از برخورد «حاج قاسم» با اخراجی‌ها

شهر بیست/ رئیس دفتر سردارسلیمانی نحوه برخورد سردار سلیمانی با نیروهای اخراجی را بیان کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روایت رئیس دفتر سردار سلیمانی از برخورد «حاج قاسم» با اخراجی‌ها
شناسه : 17718 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، مهدی ایرانمش امروز صبح در مراسم سوگواره یاس نبوی که در مجتمع فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد با ذکر این مطلب که سردار سلیمانی یک انسان کامل عرفانی بود، گفت: بسیاری از ما سردار را به عنوان یک فرمانده نظامی می شناسیم ولی او با طی کردن کمالات اخلاقی و عرفانی یک انسان کامل بود.

وی با اشاره به این نکته که سردار سلیمانی در مباحث اجتماعی و عام المنفعه و حتی مباحثات بین المللی یک انسان نمونه بود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند که بسیاری از کارهای ایشان تا ابد شناخته نمی‌شود.

وی با ذکر این که نهال مقاومت به دست سردار سلیمانی کاشته شد، گفت: خوشبختانه این نهاد امروز به درختی تنومند مبدل شده که ان‌شاءالله با قیام حزب الله و جهاد اسلامی و حماس فلسطین و حیدریون و زینبیون و دفاع الوطنی و… نقشه دشمنان را بر هم ریخت.

رئیس دفتر سردار سلیمانی با ذکر این مطلب که سردار سلیمانی انسانی تیزهوش و بی باک بود، یادآورشد: ایشان در زمان جنگ هیچگاه نامی از گردان خود نمی بردند؛ همیشه از دیگران نام می بردند؛ در زمینه دفاع از حرم هیچگاه از نقش خود نمی گفتند.

ایرانمنش اظهارکرد: سردار بلافاصله پس از ازدواج خود به جبهه رفتند و می گفتند که جبهه امروز بیشتر به من نیاز دارد؛ وقتی که لشکر ثارالله پس از جنگ به منطقه بازگشت، وظیفه امنیتی منطقه را به عهده گرفت. ایشان برای تامین امنیت در مناطق شرق کشور سران طوایف را دعوت کردند که باید اسلحه های خود را تحویل دهند. این اقدام تدبیر جالبی بود که باعث جمع آوری عظیمی از سلاح ها و ایجاد امنیت در منطقه شد.

ایرانمنش با ذکر این مطلب که شهید سلیمانی در هر موقعیتی که پیدا می‌کردند به دیدار خانواده شهدا می رفتند، یادآورشد: تواضع و فروتنی ایشان مثال زدنی بود؛ همیشه در کنار محروم بود. همیشه به کارکنان خود توجه داشت و به مشکلات آنها رسیدگی می کرد.

وی با بیان این مطلب که در ۲۱ سال فعالیت در کنار ایشان هیچگاه برگه توبیخی برای هیچ فردی امضا نکرد، گفت: در حالی که توبیخ در گستره فعالیت نظامی یک امر عادی بود. حتی یک بار هم برگ اخراج کسی را امضا نکرد.

وی افزود: وقتی کسی خطایی می کرد و فرماندهان می گفتند که او باید اخراج شود سردار سلیمانی می‌گفت که اگر او خطایی کرده، خانواده او چه کرده است که باید با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند؟ سردار همیشه با تخطی نیروها به شکلی رفتار می کرد که نیروها همیشه او را پشتیبان خود می دیدند. وقتی خبر تخطی یک نیرو را به سردار می دادند، می گفت که من فقط از او روزهای شجاعت و جنگ آوری را دیده ام ولی اگر کار بسیار بدی کرده است او را اخراج نکنید بلکه تا حد کافی تقلیل حکم دهید.

وی گفت: سردار سلیمانی شهادت را به چشم خود می‌دید. سردار یک سال پیش می‌گفت که دعا کنید همین الان شهید شوم زیرا اثر خون من در آینده چنین مواج نخواهد بود. امروزه می‌بینیم که ایشان چه بصیرتی نسبت به این مسئله داشت.

وی اظهارکرد: اثر خون این شهید امروز و آینده بسیار بالا است و اگر این اثر از حضور فیزیکی ایشان بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی در مناطق جنگی همیشه به فکر حیوانات کوهی و منطقه ای بود و آب و غذای آنها را تامین می کرد.

وی در پایان خطاب به مدیران کشور گفت: ایشان برای برگزاری جلسات و فعالیت از همه وقت شبانه روز استفاده می کرد. اکثر جلسات ایشان پیش از طلوع آفتاب بود. ایشان همیشه از وقت استفاده می کرد و ۱۸ ساعت از روز را واقعا استفاده می کرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.