ویژگی برجسته استاد بابایی اعتدال در فکر و عمل است/ علاقه به زبان فارسی در قلم این نویسنده تجلی دارد

شهر بیست/ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتدال در فکر و عمل را یکی از ویژگی‌های مهم استاد رضا بابایی دانست و گفت: قلم او حرمت دیگران را پاس داشته و می‌دارد حتی اگر آن دیگران با زبان خود، او را زخمی کرده باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ویژگی برجسته استاد بابایی اعتدال در فکر و عمل است/ علاقه به زبان فارسی در قلم این نویسنده تجلی دارد
شناسه : 17640 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محسن جوادی شامگاه پنجشنبه ۳ بهمن در آیین نکوداشت استاد رضا بابایی با عنوان «فرزند قلم» که در مجتمع ناشران قم برگزار شد، با اشاره به دوستی دیرینه خود با رضا بابایی، اظهار کرد: این افتخار را مغتنم می‌شمارم که از قدیمی‌ترین دوستان طلبگی استاد بابایی هستم و سابقه دوستی بیش از ۳۰ ساله با این ادیب و نویسنده دارم.

وی تصریح کرد: دوستی بنده با آقای بابایی، زمانی شکل گرفت که وی هنوز این پایه از شهرت و نام را نداشت؛ ایشان با تلاش و جدیت و اخلاص و صداقت، مسیر ترقی را طی کرد و با سال‌ها کار و تلاش بی‌وقفه در آموختن، اندیشیدن و نوشتن به چهره‌ای برجسته و نام آشنا تبدیل شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آنچه در این مسیر، تغییر و تحولی نیافت، فروتنی، میل به گمنامی، جدیت در یادگیری، اهتمام به رنج دیگران بلند همتی و علاقه شدید به رشد و توسعه همه جانبه ایران است.

جوادی تصریح کرد: استاد بابایی این ویژگی‌های اخلاقی، معنویت گرایی، نوع‌دوستی، پرهیز از تنبلی و رخوت و عادت به کار کردن را از همان روزهای آغازین آشنایی بنده داشت و هنوز هم دارد.

وی افزود: من روزهایی را به یاد می آوردم که با رویی باز و بی‌منت، وقت زیادی صرف اصلاح نوشته‌های من و دیگران می‌کرد و برخلاف خیلی از تازه به دوران رسیده‌های علم و پژوهش که خوش می‌دارند تا کار دانشجو و همکار خود را به نام خویش ثبت کنند، او خوش‌تر داشت تا با آن کِلک خیال انگیزی که با قلم خود بر نوشته دیگران می‌زد، نام صاحب اثر را به حاشیه نبرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علاقه به زبان فارسی که نماد ماندگار ایران ماست در جان استاد بابایی چنان نفوذ کرده بود که بسیاری از خوشی‌ها و ناخوشی‌هایش با حال خوش و ناخوش این زبان معناگرا و تاریخی، ساز می‌شد و می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتدال در فکر و عمل را از دیگر ویژگی‌های استاد رضا بابایی دانست و افزود: قلم او هم مانند ذهن و ضمیرش حرمت دیگران را پاس داشته و می‌دارد حتی اگر آن دیگران با زبان خود، او را زخمی کرده باشند.

جوادی ادامه داد: حُسن خُلق و سلوک استاد بابایی در کنار تدبیر و دور اندیشی که دارد هرگز نگذاشته تا از تعداد دوستانش کاسته شود، بلکه همواره برای او دوستان تازه‌ای فراهم آورده است.

وی افزود: امروز جمعی از همان دوستان قدیمی و جدید استاد بابایی، این برنامه را برای نکوداشت فراهم آوردند تا بخشی از حق دوستی او را ادا کرده باشند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استاد بابایی شعر و ادب فارسی را به عنوان یک سرگرمی و ابزاری برای پر کردن اوقات فراغت یا حرفه‌ای برای کسب درآمد و اشتغال تلقی نمی‌کند بلکه آن را تجلی عشق به خدا و مسیر تعالی آدمی می‌داند و آن را زبانی برای اظهار عشقی عمیق به انسان و احترامی صادقانه به ظرفیت‌های او می‌داند.

جوادی افزود: استاد بابایی این عشق و علاقه به انسان را جوهره ایمان و محکم‌ترین پناه آدمی در تندبادهای برخاسته از هواوهوس می‌‎داند که حقیقت را از انسان پنهان می‌کند. او می‌کوشد تا با دستاویز محکم ایمان، خود را از گزند هواوهوس مصون بدارد و دچار فراموشی از حقیقت یا غفلت از آن نشود.

وی خاطرنشان کرد: این عشقی را که روز به روز در جان استاد بابایی نفوذ بیشتری کرده و می‌کند سایه دولتی است که همای سعادت می‌نامند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.