انتقاد شهردار قم از موانع اجرای تقاطع کیوانفر

شهر بیست/ شهردار قم از ناهماهنگی‌ها و موانع در احداث تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر به میدان امام(ره) انتقاد کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد شهردار قم از موانع اجرای تقاطع کیوانفر
شناسه : 17488 | انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای ترافیک قم با ذکر این مطلب که شهرداری قم در رابطه با اجرای طرح شهید کیوانفر به خیابان امام دیگر پیشنهادی نداشته و کاملا خجالت‌زده مردم است، گفت: این نهاد به دلیل اختلاف‌ها، موانع و عدم همکاری‌ها دیگر هیچ اصرار و انگیزه‌ای برای احداث تقاطع غیرهمسطح کیوانفر به میدان امام(ره) در این شهر ندارد.

وی افزود: در کارنامه بنده به‌عنوان شهردار قم این طرح ناکام و بی‌نتیجه ثبت‌شده درحالی‌که تمام مصوبات در رابطه با آن اخذ شده بود؛ این طرح دیگر با اعتبارات پیش‌بینی‌شده ابتدای سال قابل اجرا نیست و باگذشت یک سال همچنان در مرحله کارشناسی قرار دارد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح کیوانفر کارنامه شهرداری قم را سیاه کرده و پیشنهاد می‌شود مسئولان استانداری وقت خود را برای این طرح بی‌نتیجه اتلاف نکنند. کمیسیون ماده ۵ در اجرای طرح تقاطع غیر همسطح کیوانفر به خیابان امام(ره) جایگاه قانونی ندارد.

شهردار قم با ذکر این مطلب که درصورتی‌که این طرح اجرا شود برای هماهنگی در هدایت ترافیک باید شورای ترافیک مصوبات لازم را تصویب کند، گفت: باید در این خصوص برنامه کاملی وجود داشت باشد.

در ادامه این جلسه نیز عبدالله جلالی رییس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: در رابطه با اصل اجرای تقاطع غیرهمسطح کیوانفر به خیابان امام(ره) تمام کارهای کارشناسی و تطابق با طرح‌های تفصیلی و ترافیکی شهر انجام‌شده است.

عبدالله جلالی ابراز کرد: تنها مطلبی که در اجرای این طرح باقی‌مانده اخذ مصوبه شورای ترافیک برای انحراف ترافیکی در طول زمان عملیات عمرانی است. با تصویب انحراف ترافیکی این طرح دیگر مانعی در آغاز عملیات عمرانی این تقاطع در شهر قم باقی نخواهد ماند.

در ادامه جلسه حسن بختیاری نایب رییس شورای اسلامی شهر قم نیز با ذکر این مطلب که در هیئت حل اختلاف بر اجرای این طرح تاکید شده و شورای ترافیک صرفا مسئولیت نظارت بر اجرای این طرح را دارد، گفت: شورای شهر و شهرداری قم می‌خواستند در مساله گره‌گشایی ترافیکی یک اقدام ماندگار در شهر بر جای بگذارند که به نظر می‌رسد به نتیجه نخواهد رسید.

وی ابراز کرد: رای گیری مخفی در رابطه با اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح کیوانفر به خیابان امام(ره) مغایر نظر شورای حل اختلاف و همراه با تبعات اجتماعی است. این طرح هم مطابق با طرح تفصیلی و هم طرح جامع ترافیک بوده و هیچ نیازی به مصوبه کمیسیون ماده ۵ ندارد.

وی افزود: شورای حل اختلاف با تمام ایراداتی که داشته نسبت به اجرای این تقاطع نظر مثبت داده است. آن چیزی که امروز در اجرای این تقاطع محل بحث است مدیریت مقدار انحرافات ترافیکی است و در اجرای اصل طرح اختلافی نیست.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.