حاشیه‌های جنجالی جلسه شورای ترافیک قم/ جدال بر سر تقاطع کیوانفر

شهر بیست/ جلسه بررسی نحوه اجرای تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر به خیابان امام خمینی(ره) بار دیگر محل نزاع و اختلاف بین اعضای شهرداری قم و سایر اعضای شورای ترافیک شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حاشیه‌های جنجالی جلسه شورای ترافیک قم/ جدال بر سر تقاطع کیوانفر
شناسه : 17482 | انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، جلسه بررسی نحوه اجرای تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر به خیابان امام خمینی (ره) بار دیگر محل نزاع و اختلاف بین اعضای شهرداری قم و سایر اعضای شورای ترافیک شد.

در بخشی از این جلسه “محسن بهشتی” معاون عمرانی استاندار قم به عنوان یکی از منتقدین سرسخت اجرای طرح پس از اینکه طبق قانون و نظر شورای حل اختلاف احداث این تقاطع جنبه رسمی به خود گرفته بود؛ بیان کرد: من به صراحت می گویم که با این طرح مخالف هستم.

استاندار قم ضمن اشاره به وجهه قانونی مصوبات شورای حل اختلاف خطاب به بهشتی گفت: آقای بهشتی دیگر ناراحت نباشید شما تلاش خودتان را کردید که بهشتی در پاسخ گفت: اتفاقا من امروز ناراحت نیستم چون جلسه ضبط و فیلمبرداری می شود و مانند جلسه تصمیم گیری منوریل نیست که مردم از آن با خبر نشوند.

استاندار در ادامه گفت: بالاخره آقای بهشتی شما ساکن و از اهالی قم هستید و نگرانی های شهر را بهتر از ما که مجاور هستیم می فهمید، بهشتی هم در کنایه به شهردار اصفهانی قم گفت: فعلا که مجاوران برای قمی ها تصمیم می گیرند.


استاندار قم هم که از ابتدا مخالفت خود را با اصل اجرای این طرح بارها اعلام کرده بود گفت: شهرداری این طرح را اجرا کند اما بداند که این اقدام آنها در تاریخ و جغرافیای استان قم ثبت می شود.

همچنین استاندار قم گفت: در شورای حل اختلاف به احترام نظر کارشناسی رای مخالف داده بودم اما اینجا به احترام اعضای شهرداری رای موافق می دهم.

سرمست همچنین با انتقاد از وضعیت مبهم این طرح ترافیکی بیان کرد: برای بنده به عنوان استاندار قم قابل قبول نیست که ۸۰ تن در جلسه شورای ترافیک شرکت کنند اما نتوانند برای یک تقاطع تصمیم گیری کنند.

شهردار قم هم که به شدت از بلاتکلیفی ۱۱ ماهه این طرح ناراحت بود بارها شورای ترافیک را فاقد جایگاه قانونی برای تصمیم گیری این پروژه دانست و بیان می کرد این شورا فقط می تواند طرح پیشنهادی در انحراف ترافیک را تصویب کند.

سیدمرتضی سقائیان نژاد که بسیار دلزده از ادامه این طرح نشان می داد، بیان کرد: این تقاطع کارنامه من به عنوان شهردار قم را تیره کرده و دیگر هیچ انگیزه ای برای اجرای این طرح ندارم.

وی همچنین به کنایه گفت: بنده «مرده شور» هستم و در اجرای این پروژه یا عدم اجرای آن به صورت علی السویه دیگر هیچ اصراری ندارم.

در نهایت برای اجرای طرح پیشنهادی شهرداری قم در انحراف ترافیک دو بار رای گیری شد که بار اول ۳ موافق، ۳ مخالف و یک تن ممتنع و بار دوم با ۴ مخالف و ۳ رای موافق طرح پیشنهادی شهرداری قم در اجرای این تقاطع رای نیاورد و پرونده آن بسته شد و به این ترتیب باید شهرداری باید به دنبال جایگزینی طرح دیگری باشد.

گفتنی است بعد از پایان جلسه درگیری لفظی شدیدی بین عباس ذاکریان معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم و حسن بختیاری نایب رییس شورای شهر با دو تن از مسئولان پلیس راهور استان بر سر برخی اجزای این طرح رخ داد.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.