اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در ۶۰۰ نقطه قم

شهر بیست/ مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی عمار استان قم از اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در ۶۰۰ نقطه از قم به مدت ۵ روز از ۱۲ دی‌ماه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در ۶۰۰ نقطه قم
شناسه : 1748 | انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از تسنیم قم، محسن زارعی درباره پیشینه و ایده جشنواره عمار، اظهار داشت: «بخواه-ببین-به دیگران نشان بده» ایده و استراتژی  اولیه جشنواره مردمی عمار بود که عرصه هنر را از تهدید محوری تبدیل به فرصت محوری کرد، آسیب‌شناسی عرصه هنر و نگاه واقع‌بینانه دو عنصر فرصت محوری در عرصه هنر بود که توانست رویش‌های انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی را در جشنواره عمار به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار نوعی سینمای مردمی است، افزود: یکی از شاخصه‌های این جشنواره اکران فیلم در موضوعات مختلف و در مکان‌های مختلف با استفاده از شبکه‌سازی‌های مردمی است که به‌علاوه جذابیت‌های سینمایی به مقوله نیازمندی‌های مردم از زبان خود مردم پرداخته است.

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی عمار در استان قم ادامه داد: جشنواره مردمی عمار زمینه‌ساز فعالیت‌های فرهنگی با نگاه آسیب‌شناسی در حوزه‌های هنر، رسانه و اندیشه بوده که در چند سال اخیر توانسته پاسخگوی بسیاری از چالش‌های فرهنگی باشد.

وی استان قم را یکی از استان‌های پیشرو در این جشنواره برشمرد و گفت: کل آثار ارسالی به جشنواره مردمی عمار ۲۱۳۲ بوده که از این میان ۱۴۳ اثر از ۳۳ کارگردان قمی از استان قم ارسال‌شده و ۳۵ اثر در موضوعاتی درباره قم بوده است.

زارعی با اشاره به اینکه استان قم در سال گذشته رتبه سوم ارسال آثار را در کل کشور داشته است، عنوان کرد: به مدد فعالین فرهنگی و هنری استان قم، توانستیم امسال رتبه دوم ارسال آثار را در جشنواره مردمی عمار کسب کنیم که موضوع شاخص آثار قمی «خاویار قم» در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی افزود: ارگان‌ها و نهادهای مردمی که در موضوعات مختلف دغدغه مند هستند می‌توانند در موضوعات مورد وثوق خود جایزه‌هایی را تعیین کرده و با اعلام فراخوان از طریق خود جشنواره، به‌صورت مشوق محصولات و آثار هنری را در آن موضوع موردحمایت قرار می‌دهند که به‌عنوان‌مثال مسجد مقدس جمکران در موضوع مهدویت و مصلی قم در دو موضوع نماز جمعه و جوانان ونیز موضوع نماز جمعه قلب فرهنگی شهر به نام جایزه آیت‌الله مشکینی آثار برجسته در این موضوعات را موردحمایت قرار خواهند داد.

مسئول روابط عمومی جشنواره مردمی عمار در استان قم با بیان اینکه در استان قم ۶۰۰ اکران کننده مردمی وجود داد، اظهار داشت: فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در مصلی قم و پایگاه شهرک قائم  از ۱۲ دی‌ماه آغاز شده و به مدت ۵ شب اکران می‌شود که در روز اول انیمیشن در مسیر باران، روز دوم مستند هاشمی زنده است، روز سوم مستند آشوب در شهر، روز چهارم فیلم زخم تازه و روز پنجم فیلم سینمایی سرو زیرآب اکران خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.