سایت موزه قلی درویش قم احداث می‌شود

شهر بیست/ معاون میراث فرهنگی استان قم از احداث سایت موزه قلی درویش قم خبر داد و گفت: اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سایت موزه قلی درویش قم احداث می‌شود
شناسه : 17341 | انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، شاهین ایلی بیگی‌پور گفت: با توجه به اهمیت تاریخی و قدمت هفت هزار ساله تپه باستانی قلی درویش، در جلسه این هفته شورای فنی استان قم، بررسی طرح محتوایی سایت موزه قلی درویش مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در آینده نزدیک ایجاد و راه اندازی شود.

معاون میراث فرهنگی قم ادامه داد: پس از انجام مطالعات، برای ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی راه اندازی سایت موزه قلی درویش آغاز و در آن، اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: محوطه قلی درویش در سال ۱۹۷۹ میلادی برای اولین بار توسط کلایس، باستان شناس آلمانی مورد بازدید و معرفی قرار گرفت، بعدها بر اساس کاوش‌های انجام شده آثاری متعلق به هفت هزار سال قبل از این منطقه به دست آمد.

ایل بیگی‌پور گفت: تپه تاریخی قلی‌درویش مربوط به عصر آهن است و در نزدیکی مسجد مقدس جمکران واقع شده، این اثر در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۱۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.