پیش فروش یک ساختمان به چند نفر در قم/ زندانی مهریه در قم نداریم

شهر بیست/ رئیس کل دادگستری قم با تأکید بر اینکه نقل و انتقالات ملکی باید طبق سند رسمی انجام شود، گفت: قانون، کسی را مالک می‌داند که سند به نام او باشد. در قم آپارتمان‌هایی پیش فروش می‌شود که بعضاً یک ملک به چند نفر به فروش می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش فروش یک ساختمان به چند نفر در قم/ زندانی مهریه در قم نداریم
شناسه : 17285 | انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام مظفری در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی دادگستری در بخش های مختلف، اظهار کرد: نقل و انتقالات ملکی باید طبق سند رسمی انجام شود زیرا قانون، کسی را مالک می داند که سند به نام او باشد. در قم آپارتمان هایی پیش فروش می شود که بعضاً یک ملک به چند نفر به فروش می رسد. یک خرید و فروش با قول‌نامه باعث تشکیل چندین پرونده در دادگستری می شود.

وی در خصوص کوتاهی برخی از مدیران به وظایف سازمانی خود گفت: برخی از مدیران یا با وظایف خود آشنا نیستند یا به وظایف خود عمل نمی کنند که این باعث تشکیل پرونده های زیادی در دادگستری می شود.

وی در ادامه خصوص دغدغه های مراجع تقلید و علما در مسائل اجتماعی از جمله مهریه افزود: در این خصوص مطالعات لازم در مورد رفع مشکلات اداری و دیگر زمینه های موجود در حال انجام است و اقدامات برای عدم بازداشت موارد مالی با توجه به رویکرد و بخشنامه جدید رئیس محترم قوه قضاییه مورد توجه مجموعه دستگاه قضایی استان است. نباید کسی بابت مهریه یا دینی که از پرداخت آن معسر است به زندان بیفتد، زندان برای مجرمین و کسانی است که امنیت مردم را به خطر می اندازند و این جزو سیاست‌های کلی قوه قضائیه است.

مظفری با اشاره به اینکه بازداشت زوج توسط زوجه به دلیل عدم پرداخت مهریه، پایه های زندگی آن خانواده در آینده را متزلزل خواهد کرد، گفت: در دادگستری استان قم هیچ کسی بخاطر ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان نیست.

رئیس کل دادگستری قم با تأکید بر برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دشمن در خصوص شبیخون فرهنگی افزود: همان گونه که دشمن در تهاجم فرهنگی با برنامه ریزی به دنبال تغییر نظام ارزشی جامعه است، باید از طریق سیاست گذاری، برنامه ریزی و آموزش های دقیق و هدفمند فرهنگی و اجتماعی از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری به عمل آورد.

مظفری تأکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، صرفا وظیفه دستگاه قضایی نیست و این امر مهم باید به عنوان یک اصل در دستور کار تمامی نهادها و سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی قرار گیرد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم گزارشی از عملکرد زیر مجموعه خود در خصوص مبارزه با مفاسد اجتماعی و عملیات های صورت گرفته در این خصوص را ارائه کرد.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.