ماجرای تولد نوزاد نیم کیلویی در قم

شهر بیست/ مادری که در هفته بیست و پنجم بارداری فرزند او با وزن ۵۰۰ گرم به دنیا آمده بود با گذشت دو ماه، فرزندش را در حالی که به ۳ کیلو رسیده و در سلامت کامل است، با خود به منزل برد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ماجرای تولد نوزاد نیم کیلویی در قم
شناسه : 17276 | انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مادری در هفته بیست و پنجم بارداری پس از شروع دردهای زایمان به بیمارستان ایزدی قم مراجعه کرده و فرزند او با وزن ۵۰۰ گرم به دنیا آمد.

به همت تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان به سرعت در بدو تولد اقدامات احیا و مراقبت‌های تنفسی انجام و به بخش NICU منتقل شد و پس از آن در بخش بیمارستان نیز از طریق دستگاه ونتیلاتور حمایت تنفسی آغاز و پس از بهبودی نسبی شرایط تنفسی نوزاد به تدریج از دستگاه جدا شد.

در طول مدت بستری به دلیل وزن پایین نوزاد و مراقبت‌های NIDCAP فراهم شده و نوزاد از طریق این مراقبت‌ها نیازهای خود را دریافت کرد.

در ادامه روند فعالیت‌ها برای این کودک، تغذیه خوراکی در حجم‌های بسیار کم برای نوزاد شروع و به تدریج به مقدار تغذیه افزوده شد و به مراتب وزن نوزاد از ۵۰۰ گرم اولیه به حدود ۳ کیلوگرم رسید.

این اقدامات و تلاش ها به همت دکتر برقعی فوق تخصص نوزادان و خانم بیدگلی سرپرستار بخش و تمامی کادر پرستاری بخش NICU  بیمارستان ایزدی قم انجام شد.

نوشته های مشابه
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.