پیکر زهرا حسنی‌سعدی شناسایی شد/ انتظارها برای شناسایی پیکر خانواده اویسی

شهر بیست/ پیکر زهرا حسنی سعدی از جان‌باختگان قمی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شناسایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیکر زهرا حسنی‌سعدی شناسایی شد/ انتظارها برای شناسایی پیکر خانواده اویسی
شناسه : 17266 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بنا به اعلام مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی اداره‌کل پزشکی قانونی استان تهران، تعداد اجساد شناسایی شده قربانیان حادثه سقوط هواپیما تاکنون به ۱۰۰ تن رسید که در میان اسامی جدید منتشر شده، نام زهرا حسنی سعدی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و از جان‌باختگان قمی نیز دیده می‌شود.

شب گذشته، پیکرهای محمد امین بیروتی و محمد صالحه از نخبگان علمی کشور و همسر زهرا حسنی سعدی نیز شناسایی شد.

خاطرنشان می‌شود پیکرهای محمد صالحه، زهرا حسنی سعدی و محمد امین بیروتی در حرم مطهر حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود و تا زمان تنظیم این گزارش، انتظارها برای شناسایی پیکرهای امیرحسین اویسی، عسل اویسی و سارا حمزه‌ای خانواده جان‌باخته قمی این سانحه هوایی ادامه دارد.

مرحوم محمد صالحه یکی از قوی‌ترین، باهوش‌ترین و نجیب‌ترین برنامه‌نویسان ایرانی بود که برای ادامه‌ تحصیلات دکترا به دانشگاه تورنتوی کانادا می‌رفت. در کانادا جلسه‌ی قرآن می‌گرداند، از بچه‌های معتقد و انقلابی بود و قصد داشت پس از اتمام دکترا به ایران بازگردد. سال ها مدیر فنی شرکت بیان بود و در تولید محصولات دانش بنیان متعددی نقش کلیدی داشت.

مدال نقره المپیاد کشوری کامپیوتر ۸۲، مقام سوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی فوتبال ۲۰۰۴، مقام دوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی امداد ۲۰۰۷، مقام هفتم مسابقات ACM منطقه ای غرب آسیا ۲۰۰۹، مدال طلای المپیاد دانشجویی کامپیوتر ۸۹ بخشی از افتخارات علمی او بود.

زهرا حسنی سعدی از دیگر جان باختگان قمی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، در دوران دبیرستان، در مدرسه تیزهوشان قم تحصیل می‌کرده است. او دانش آموخته کارشناسی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف فرزند شهید حجت الاسلام حسنی سعدی فرمانده اسبق بسیج استان کرمان است.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.