فیلم‌های جشنواره فجر در قم به روی پرده می‌رود

شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم، از اختصاص عواید مالی این جشنواره به تولید فیلم سینمایی با موضوع شهدای قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فیلم‌های جشنواره فجر در قم به روی پرده می‌رود
شناسه : 17264 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد کاظم رضوانی امروز در سومین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی صنعت فیلم و تصویر استان قم، از اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم خبر داد و گفت: تمام عواید مالی حاصل از فروش بلیت این جشنواره در قالب برنامه «همت عالی» به تولید محصولات هنری و سینمایی کنگره ملی شهدای قم اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: تا پایان فروردین ماه سال آینده، ۵ فیلم مستند با موضوع شهدای قم، شهدای ترور، شهدای بمباران، شهدای بین الملل و شهدای روحانی تولید می‌شود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در ادامه به تشکیل کارگروهی برای پیگیری و رفع موانع تولید یک فیلم سینمایی و یک سریال با موضوع شهدای قم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم تولید آثار فاخر هنری با موضوع شهدا تأکید داشتند و در این جهت نیز، نامه‌ای از سوی اعضای این شورا مبنی بر مطالبه اعضا برای تولید این آثار سینمایی و تلویزیونی به مسئولان ابلاغ خواهد شد.

رضوانی از تلاش برای اکران فیلم‌های مستند سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر، فیلم‌های مستند با فاصله زمانی محدودی بعد از اکران فیلم‌های جشنواره، به روی پرده می‌روند.

وی همچنین به آغاز فراخوان سومین جشنواره ملی فیملنامه نویسی«هشت نوشت» اشاره کرد و افزود: این جشنواره که در خردادماه ۹۹ برگزار می‌شود، در تقویم سینمایی کشور جای گرفت و شناسنامه‌دار شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.