نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی صنعت فیلم و تصویر قم برگزار شد

شهر بیست/ سومین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی صنعت فیلم و تصویر استان قم با دستورکار برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم، برنامه‌ریزی برای تولید فیلم و سریال با موضوع شهدای قم و رونمایی از پوستر جشنواره ملی «هشت نوشت» برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی صنعت فیلم و تصویر قم برگزار شد
شناسه : 17258 | انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سومین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی صنعت فیلم و تصویر استان قم با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و اعضای این شورا در سالن جلسات شهید مرتضی آوینی برگزار شد.

برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم، تولیدات سینمایی ستاد کنگره ملی شهدای قم و رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» سه دستور کار این نشست بود که در ابتدای نشست، اعضای حاضر در جلسه، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را بیان کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از تلاش برای برگزاری مطلوب‌تر اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین ‎جشنواره فیلم فجر در استان خبر داد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا تمامی فیلم‌های جشنواره با توجه به فضای فرهنگی قم اکران شود.

حسینی کاشانی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای قم در آبان ماه سال آینده، افزود: کارهای انجام شده در زمینه تولید آثاری برای معرفی شهدای شاخص قم کافی نیست و قم باید با تولیدات هنری مطلوب، دِین خود را به شهدا ادا کند.

محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قم، گفت: تمام عواید مالی حاصل از فروش بلیت این جشنواره در قالب برنامه «همت عالی» به تولید محصولات هنری و سینمایی کنگره ملی شهدای قم اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین به آغاز فراخوان سومین جشنواره ملی فیملنامه نویسی«هشت نوشت» اشاره کرد و افزود: این جشنواره که در خردادماه ۹۹ برگزار می‌شود، در تقویم سینمایی کشور جای گرفت و شناسنامه‌دار شد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این نشست، پوستر سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» رونمایی شد.

لازم به ذکر است اعضای این نشست متشکل از نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، حوزه هنری قم، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم، مدرسه اسلامی هنر، انجمن پویانمایی قم، خانه سینمای مستند قم، آموزشگاه‌های سینمایی، مؤسسات فرهنگی و هنری، انجمن سینمای جوانان قم، اداره کل ورزش و جوانان قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، ستاد کنگره شهدای استان قم، انجمن صنفی تبلیغات قم، سازمان بسیج هنرمندان قم، دانشکده صداوسیما، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم، صداوسیمای مرکز قم، انجمن سینماداران قم، مرکز پژوهش های اسلامی رسانه و سه تن از هنرمندان استان بودند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.